בדיקות סקר באמצעות אולטרה-סאונד להפחתת ניתוחי דיספלזיה של הירך בתינוקות (J Pediatr)

מתוצאות שפורסמו ב-Journal of Pediatrics עולה כי היענות להמלצות לערוך בדיקות סקר באמצעות אולטרה-סאונד בתוך שישה שבועות מהלידה, מלווה בשיעור נמוך יותר של ניתוחים לטיפול בדיספלזיה של הירך.

עם זאת, גם הטיפול העדכני ביותר ל-DDH (Developmental Dysplasia of the Hip) שאובחן במהלך ששת השבועות הראשונים לחיים, אינו תמיד מונע את הצורך בהתערבות ניתוחית מאוחר יותר.

החוקרים מסבירים כי לכל הילדים שנולדו בגרמניה גישה לבדיקות סקר קליניות ל-DDH במהלך השבוע הראשון לחיים וכן לבדיקת אולטרה-סאונד במהלך ששת השבועות הראשונים. במטרה להעריך את ההשפעה של בדיקות סקר המבוססות על אולטרה-סאונד למניעת דיספלזיה של הירך, החוקרים ערכו השוואה בין 446 ילדים שעברו ניתוח של הירך ו-1173 ביקורות שגויסו באופן אקראי.

שיעורי בדיקות אולטרה-סאונד שבוצעו במועד (כלומר, לפני שבוע שבע לחיים) עמדו על 77.1% בקבוצת המקרים, לעומת 89.1% בקבוצת הביקורות (יחס סיכויים של 0.48 בקבוצת המקרים בהשוואה לביקורות, לאחר תקנון למין ושנת הלידה).

החוקרים מעריכים כי יעילות בדיקות סקר אולטרה-סאונד במניעת ניתוח ראשון נעה סביב 25%, ללא שונות ניכרת בהתאם לסוג הניתוח.

לסיכום, מהנתונים עולה כי יש תועלת לתכנית לבדיקות סקר אולטרה-סאונד למניעת פרוצדורות ניתוחיות לטיפול ב-DDH, אם כי ייתכן וישנה תת-הערכה של ההשפעה האפשרית של בדיקות סקר המבוססות על בדיקת אולטרה-סאונד.

J Pediatr 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה