התועלת של צנתור מוקדם לאחר טיפול פיברינוליטי בחולים עם STEMI (מתוך European Heart Journal)

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת European Heart Journal עולה כי PCI (Percutaneous Coronary Intervention ) המבוצעת בשלב מוקדם לאחר טיפול פיברינוליטי בחולים עם אוטם לבבי עם עליות מקטע ST (ובקיצור  STEMI או ST-segment Elevation Myocardial Infarction ) הינה גישת טיפול עדיפה בחולים בסיכון נמוך-בינוני, אך לא בחולים בסיכון גבוה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את היעילות של PCI לאחר טיפול פיברינוליטי עקב אוטם לבבי עם עליות מקטע ST , בהתאם לרמת הסיכון הבסיסית.

החוקרים ערכו ניתוח פוסט-הוק של נתוני מחקר   Trial of Routine Angioplasty and Stenting after Fibrinolysis to Enhance Reperfusion in Acute Myocardial Infarction ( ובקיצור TRANSFER-AMI  ) וסיווגו את 1,059 החולים עם STEMI שטופלו ב-Tenecteplase לקבוצת סיכון נמוך-בינוני [מדד סיכון של מתחת ל-155 לפי סולם GRACE (ר”ת של Global Registry of Acute Coronary Events ) כמות של 889  חולים], בהשוואה לקבוצת סיכון גבוה (מדד סיכון של 155 ומעלה לפי סולם GRACE , כמות של  170 חולים), על-בסיס מדד סיכון GRACE לתמותה באשפוז.

מהתוצאות עולה אינטראקציה משמעותית בין הטיפול שניתן ורמת הסיכון בכל הנוגע ליעד המשולב של תמותה ואוטם לבבי חוזר לאחר 30 ימים (p<0.001 ). בהשוואה לטיפול הסטנדרטי, טיפול תרופתי-פולשני (PCI מוקדם) לווה בשיעורי תמותה/אוטם לבבי חוזר נמוכים יותר לאחר 30 ימים בקבוצת החולים בסיכון נמוך-בינוני (8.1 לעומת 2.9%, p<0.001 ), אך בשיעור גבוה יותר לתמותה/אוטם לבבי חוזר בקבוצת החולים בסיכון גבוה (13.8 לעומת 27.8%, P=0.025 ).

החוקרים מצאו הטרוגניות דומה בהשפעות הטיפול על שיעורי התמותה לאחר 30 ימים ותמותה/אוטם לבבי חוזר לאחר שנה אחת, כאשר בחנו את מדד הסיכון GRACE כמשתנה רציף (p<0.001 ) וכאשר סיווגו את החולים לפי מדד TIMI  (ר”ת של Thrombolysis in Myocardial Infarction ).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ישנה הטרוגניות רבה בהשפעות טיפול בגישת PCI מוקדם לאחר טיפול פיברינוליטי בחולים עם STEMI , המלווה בתוצאות עדיפות רק בחולים בסיכון נמוך-בינוני לפי מדד GRACE . מנגד, גישת טיפול פולשני מוקדם מלווה בתוצאות פחות טובות בחולים בסיכון גבוה. הם ממליצים לקחת בחשבון ממצאים אלו במחקרים בעתיד.

European Heart Journal. 2011;32(16):1994-2002

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה