השפעת טיפול תרופתי אופטימאלי כנגד אי-ספיקת לב על שיעורי התמותה (Am Heart J)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת American Heart Journal מדווחים החוקרים כי ניתן למנוע חלק ניכר ממקרי התמותה עקב אי-ספיקת לב באמצעות הקפדה על טיפול תרופתי אופטימאלי, עם יישום הטיפולים מבוססי הראיות. נתונים אלו מדגישים את חשיבות הקפדה על מתן טיפולים מבוססי-ראיות לחולי אי-ספיקת לב.

ברקע למחקר כותבים החוקרים כי למרות ראיות לפיהן טיפולים רבים מפחיתים את שיעורי התמותה בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל, השימוש בפועל באפשרויות אלו אינו מיטבי. נכון להיום, אין הערכה כמותית של התועלת האפשרית בעקבות הקפדה על יישום טיפולים מבוססי-ראיות בחולים אלו.

החוקרים אספו נתונים אודות טיפולים מבוסס-ראיות לחולי אי-ספיקת לב, הערכות לתדירות השימוש בכל טיפול, שיעורי תמותה וההשפעה על הסיכון לתמותה בעקבות הטיפול. מטרתם הייתה להעריך את מספר מקרי התמותה שניתן למנוע או לדחות עם כל טיפול המומלץ בקווים המנחים.

מבין למעלה מ-2,600,000 חולים בארצות הברית עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל, מספר החולים שהתאימו לקבלת טיפולים תרופתיים, אך לא קיבלו אותם בפועל, נע בין קרוב ל-140,000 עם Hydralazine/Isosorbide Dinitrate ועד למעלה מ-850,000 עם ICD (Implantable Cardioverter Defibrillator ).

מבין הטיפולים שנבדקו, הקפדה על טיפול עם אנטגוניסטים לאלדוסטרון יביא למניעה או דחיה של מספר מקרי תמותה הגבוה ביותר, למעלה מ-21,000 מקרים

מספר מקרי התמותה שניתן למנוע בכל שנה עם מתן טיפול אופטימאלי


  • במשפחת מעכבי ACE (Angiotensin Converting Enzyme) או ARB (Angiotensin Receptor Blocker) עומד על כ-6,500;

  • עם חסמי ביתא ניתן היה למנוע או לדחות קרוב ל-13,000 מקרי תמותה;


  • עם Hydralazine/Isosorbide Dinitrate עשויה למנוע או לדחות כ-6,600 מקרי תמותה; 


  • CRT (Cardiac Resynchronization Therapy) עשוי להביא לדחייה או מניעה של 8,317 מקרי תמותה.


  • עם ICD ניתן למנוע או לדחות מעל 12,000 מקרי תמותה. 

במידה והשפעות הטיפולים אדטיביות, אזי יישום אופטימאלי של כל 6 הטיפולים עשוי להביא למניעה של כמעט 68,000 מקרי תמותה בכל שנה.

במסגרת המחקר הוכיחו החוקרים את התועלת האפשרית של הקפדה על יישום אופטימאלי בגישות התרפויטיות הנוכחיות לטיפול בחולי אי-ספיקת לב. ניתן למנוע חלק ניכר ממקרי התמותה עם הקפדה על טיפולים מבוססי-ראיות כנגד אי-ספיקת לב, במידה והתועלת הקלינית ממחקרים קליניים תתורגם לתועלת קלינית בפועל. התועלת הצפויה תהיה קטנה הרבה יותר במידה והמאמצים יוגבלו לחלק קטן מהטיפולים הללו.

לאור הנטל הכבד של אי-ספיקת לב באוכלוסייה, והתועלת האפשרית מבחינת שיעורי התמותה והאשפוזים עם הקפדה על טיפול אופטימאלי באי-ספיקת לב, חשוב להקפיד על יישום אופטימאלי של הטיפולים המומלצים בקווים המנחים.


Am Heart J. 2011 Jun;161(6):1024-30

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה