טיפול ב-Eplerenone להפחתת הופעה חדשה של פרפור או רפרוף פרוזדורים בחולים עם אי-ספיקת לב קלה (J Am Coll Cardiol)

בחולים עם אי-ספיקת לב בדרגה II לפי סולם NYHA סבירות נמוכה יותר להתפתחות פרפור פרוזדורים או רפרוף פרוזדורים כאשר מטופלים ב- Eplerenone, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת 1 במאי של כתב העת Journal of the American College of Cardiology.

באופן ספציפי, בחולים עם אי-ספיקת לב סיסטולית ותסמינים קלים, הוספת Eplerenone לטיפול התרופתי המומלץ הביא להפחתת שיעורי ההיארעות של פרפור פרוזדורים חדש בשיעור של 42%.

לדברי החוקרים, פרפור או רפרוף פרוזדורים מוביל לעיתים קרובות להידרדרות המודינאמית. אנטגוניסטים לאלדוסטרון לחסימת הפעלת קולטנים מינרלוקורטיקואידים עשויים להשפיע על הרימודלינג של הפרוזדור וכך להפחית את הסיכון לפרפור או רפרוף פרוזדורים.

החוקרים ערכו מחקר מבוקר-פלסבו שכלל 2,737 משתתפים במחקר EMPHASIS-HF. כל המשתתפים סבלו מאי-ספיקת לב בדרגה II לפי סולם NYHA ומקטע פליטה נמוך מ-35%.

הסיכון ליעד הסיום העיקרי תמותה קרדיווסקולארית או אשפוז עקב אי-ספיקת לב היה נמוך יותר בקבוצת המטופלים ב- Eplerenone, עם ירידה דומה בחולים עם או בלי פרפור/רפרוף פרוזדורים בתחילת המחקר (יחס סיכון של 0.60 ו-0.70, בהתאמה).

בתחילת המחקר, 1,794 מהמשתתפים לא סבלו מפרפור או רפרוף פרוזדורים. במהלך המעקב, ההיארעות של הופעה חדשה של פרפור/רפרוף פרוזדורים עמדה על 2.7% בחולים שטופלו ב- Eplerenone ו-4.5% באלו שטופלו בפלסבו.

החוקרים מוסיפים כי ייתכן והממצאים אינם תקפים לכלל החולים עם אי-ספיקת לב ותסמינים קלים, מאחר שמדובר במחקר בחולים עם גורמי סיכון נוספים למחלות לב וכלי דם, כולל גיל מעל 55 שנים, במרבית המקרים מקטע פליטה נמוך מ-30%, ואשפוז לאחרונה עקב מחלת לב וכלי דם.

J Am Coll Cardiol 2012; 59:1598-1603

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה