מה בין צריכת קפאין ועישון ובין הסיכון למחלת פרקינסון בנשים ובגברים? (Am J Epidemiol.)

בכתב העת American Journal of Epidemiology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש מהם עולה קשר בין צריכת קפאין ובין סיכון מופחת למחלת פרקינסון בנשים ובגברים, ממצא שאושר במטה-אנליזה של מחקרים פרוספקטיביים קודמים. בנוסף, הסקירה לא הדגימה אינטראקציה בולטת בין קפאין ועישון ובין הסיכון למחלת פרקינסון.

החוקרים בחנו באופן פרוספקטיבי אם צריכת קפאין קשורה בסיכון מופחת למחלת פרקינסון בנשים ובגברים. מדגם המחקר כלל 304,980 משתתפים במחקר National Institutes of Health AARP Diet and Health Study. כמו כן, הם בחנו אם עישון השפיע על הקשר הנ”ל.

מהנתונים עולה כי צריכת קפאין רבה, כפי שנקבע בשנים 1995-1996, נקשרה עם סיכון מופחת לאבחנת מחלת פרקינסון בשנים 2000-2006, הן בגברים והן בנשים. לאחר תקנון לגיל, מוצע ופעילות גופנית, יחס הסיכויים מהשוואת החמישון העליון לצריכת קפאין והחמישון התחתון עמד על 0.75 בגברים (p=0.005) ו-0.60 בנשים (p=0.005). תקנון נוסף למשך העישון והשוואת הנתונים אל מול אלו שלא עישנו מעולם, הצביעו על תוצאות דומות.

מהערכה משולבת עם עישון עלה כי עישון וקפאין עשויים להשפיע באופן בלתי-תלוי על הסיכון למחלת פרקינסון. לסיום, החוקרים ערכו מטה-אנליזה של מחקרים פרוספקטיביים ואישרו כי קיים קשר הפוך בין צריכת קפאין ובין הסיכון למחלת פרקינסון בנשים ובגברים.

מממצאים אלו עולה כי אין הבדל בין המינים בכל הנוגע לקשר בין צריכת קפאין ובין מחלת פרקינסון.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מממצאי המחקר עולה כי צריכה רבה של קפאין מלווה בסיכון מופחת למחלת פרקינסון בגברים ובנשים. הם קוראים לערוך מחקרים נוספים במטרה להעריך את ההשפעה של גורמים הורמונאליים על הקשר בין קפאין ומחלת פרקינסון בנשים.

Am J Epidemiol. 2012;175(11):1200-1207

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה