הפחתת הסיכון לאי-ספיקת לב עם טיפול בתאי גזע לאחר אוטם לבבי (הודעה לעיתונות מטעם Osiris Therapeutics)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי טיפול המבוסס על תאי גזע, הזמין כבר במספר מדינות להתוויה נוספת, מביא להפחתת הסיכון להיפרטרופיה של חדר שמאל והפרעות קצב, כמו גם התקדמות לאי-ספיקת לב, בחולים לאחר אוטם לבבי ראשון.

על-בסיס תוצאות הביניים לאחר שנה אחת מ-220 חולים שלקחו חלק במחקר בשלב 2 להערכת Prochymal (Remestemcel-L), המעקב שתוכנן לשנתיים יוארך לחמש שנים, לכל הפחות, כך נמסר מהחברה היצרנית.

במחקר האקראי, כפל-סמיות, בשלב 2, שנערך ב-33 מרכזים בצפון אמריקה, החולים טופלו ב-Prochymal או פלסבו בתוך שבוע מהופעת אוטם לבבי חד. בכל החולים מקטע הפליטה של חדר שמאל הבסיסי עמד על 20-45%.

מהחברה נמסר כי מדובר בתכשיר תאי גזע הנשמר בצורה קפואה באתר הטיפול וניתן כעירוי דרך עירוי תוך-ורידי, ללא צורך בהתאמה או דיכוי חיסוני של המטופל.

לאחר שישה חודשים, בקבוצת המטופלים בתכשיר נרשמה שכיחות נמוכה יותר של הפרעות קצב חדריות על-רקע סטרס (p<0.05), כמו גם ירידה בהיפרטרופיה של שריר הלב, כפי שנקבע לפי בדיקת הדמיה בתהודה מגנטית (p<0.05) והפחתת ההתקדמות לאי-ספיקת לב, הדורשת טיפול במשתנים (p=0.01).

לא תוארה רעילות עקב העירוי בחולים שטופלו ב-Prochymal, ושיעור תופעות הלוואי החמורות עמד על 32% בשתי הקבוצות.

כיום, Prochymal מאושר לטיפול במקרי GVHD (Graft-vs-Host Disease) בילדים בניו-זילנד ובקנדה, ומצוי במחקרים בשלב 3 לאוטם לבבי כמו גם סוכרת מסוג 1 ומחלת קרוהן עמידה לטיפול.

Osiris Therapeutics

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה