ההשפעה של מוצרי מזון המועשרים בסיבים על תחושת השובע (J Acad Nutr Diet)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת 9 ביולי של כתב העת Journal of the Academy of Nutrition עולה כי מזון מועבד, מועשר בסיבים, מהווה צורה בריאה יותר של חטיפים, אך נראה כי אינו מונע את תחושת הרעב.

החוקרים מצאו כי לאכילת חטיפי שוקולד המועשרים בארבעה סוגים שונים של סיבים לא הייתה השפעה על תחושת הרעב. בסה”כ, הנשים במחקר דיווחו על רמת רעב דומה בשעת ארוחת הצהריים כפי שהיה ביום בו אכלו חטיף דל-סיבים לארוחת בוקר. כמו כן, צריכת המזון שלהם במהלך יתר היממה הייתה דומה.

מדגם המחקר כלל 22 נשים צעירות שלא ניסו לרדת במשקל. כל אישה אכלה חמישה סוגים שונים של חטיפי שוקולד בימים נפרדים; ארבעה מהחטיפים כללו אחד מארבעת הסיבים התזונתיים, כאשר החמישי לא כלל תוספת סיבים.

הנשים אכלו חטיף אחד בערב וחטיף אחד בבוקר למחרת. לאחר מכן, הן אכלו ארוחת צהריים במעבדת המחקר, שם דירגו את תחושת המלאות והרעב לפי סולם מדידה סטנדרטי. בהמשך, הנשים מילאו יומנים לתיעוד צריכת המזון במהלך היממה.

בסה”כ, החוקרים מצאו כי אין הבדל משמעותי ברמת הרעב של הנשים או בצריכה התזונתית עם חטיפים מועשרים בסיבים, בהשוואה לחטיפים ללא סיבים תזונתיים. עם זאת, צריכת הסיבים לוותה בשכיחות גבוהה יותר של תחושת נפיחות ומעבר גזים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהממצאים עולה כי למרות הסברה הרווחת כי תוספת סיבים מסייעת בדחיית תחושת הרעב, נראה כי תחושת המלאות היא סובייקטיבית ואינה תלויה רק בתכולת הסיבים במזון.

J Acad Nutr Diet 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה