מרבית החולים עם פרפור פרוזדורים עדיין מטופלים בקומדין (מתוך הודעה לעיתונות מטעם ה-American College of Cardiology)

מנתונים מוקדמים ממאגר PINNACLE שהתמקדו בחולים עם פרפור פרוזדורים עולה כי פחות ממחצית מהחולים עם פרפור פרוזדורים מטופלים בנוגדי-קרישה. מעניין לציין כי מבין החולים במאגר שטופלו בנוגדי-קרישה פומיים, 87.4% טופלו בקומדין בשנת 2011, בעוד שרק 12.6% טופלו באחד משני התכשירים הפומיים החדשים.

לדברי החוקרים, הם הופתעו מעט מהמספר הגבוה של חולים שנותרו תחת טיפול בקומדין. היעילות והבטיחות של נוגדי הקרישה הפומיים החדשים, המצויים על המדפים, עדיפות על קומדין. אופן הטיפול הרבה יותר פשוט מקומדין. בסיכומו של דבר, נראה כי לתרופות אלו יתרון תרפויטי, אך קליטת התרופות איטית מהצפוי.

מאגר PINNACLE-AF הינו חלק ממאגר National Cardiovascular Data Registry מטעם ה-ACC (American College of Cardiology) ונועד לקבוע את היקף השימוש בנוגדי-קרישה חדשים. בדומה ל-PINNACLE, שהינו מאגר החולים האמבולטוריים הגדול ביותר בארצות הברית, מאגר PINNACLE-AF מתמקד בשיפור איכות הטיפול והתוצאות הקליניות בחולים עם פרפור פרוזדורים. כפי שדווח בעבר, הטיפול בחולים עם פרפור פרוזדורים השתנה באופן דרמטי בשנים האחרונות עם הופעת ואישור השימוש ב-Dabigatran (פרדקסה) ו-Rivaroxaban (קסרלטו).

נכון להיום, המאגר כולל 121,000 חולים עם פרפור פרוזדורים. מבין אלו, 50% טופלו בנוגדי-קרישה בשנת 2011. ערכים אלו עולים בקנה אחד עם סקירה קודמת של חולים עם פרפור פרוזדורים במאגר זה. באותה סקירה, 55.1% מהחולים טופלו בנוגדי-קרישה. בנוסף, שיעור של 50% מטופלים בנוגדי-קרישה עולה בקנה אחד עם מחקרים אחרים שהעריכו את מדדי התפקוד בחולים עם מחלות לב וכלי דם.

כעת מתחילים להעריך את שיעור השימוש בנוגדי-קרישה, ולא היו נתונים רבים בנושא או מודעות מצד החולים או המטפלים. באשר לשיעור החולים המטופלים בנוגדי-קרישה פומיים חדשים (12.6%), המומחים מציינים כי סביר כי רופאים לוקחים את הזמן בשינוי דפוסי הטיפול הנהוגים ומביעים סקפטיות מסוימת בכל הנוגע לתרופות חדשות, בעיקר במקרים של פרפור פרוזדורים.

במידה וניתן טיפול מופרז בנוגדי-קרישה קיים סיכון לדימום ועם טיפול לא-מספק קיימת גם כן סכנה. מכאן ההיסוס הטבעי. בנוסף, ישנם דיווחים רבים בעיתונות הנוגעים לתופעות לא רצויות או השפעות שליליות, דוגמת דימומים (ככל הנראה בשיעורים שניתן היה לצפות), אך הם זכו להד תקשורתי רב ועל-כן ייתכן כי קיים גם מרכיב מסוים של חשש בהקשר זה.

מתוך הודעה לעיתונות מטעם ה-American College of Cardiology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה