רמות סוכר בצום בטווח העליון של הנורמה והסיכון למחלות לב וכלי דם (Am Heart J)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת American Heart Journal פורסמו תוצאות מחקר חדש מהן עולה קשר בין סיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם ובין ערכי סוכר בדם בטווח העליון של הנורמה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סוכרת והפרעה במטבוליזם הסוכר מלווים בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם. עם זאת, עדיין לא ברור אם רמות סוכר עשויות לנבא את הסיכון למחלות לב וכלי דם בחולים ללא סוכרת. המטרה העיקרית של המחקר הנוכחי הייתה להעריך אם רמות סוכר בדם בצום, בטווח התקין של הנורמה, קשורות בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם בנבדקים בריאים.

החוקרים אספו דגימות דם, ממצאי בדיקת גופנית ומידע רפואי ונתונים אודות אורח החיים של כ-10,000 גברים ונשים. בכל המשתתפים במחקר ערכי הסוכר בדם בצום עמדו על מתחת ל-100 מ”ג לד”ל או בטווח 100-125 מ”ג לד”ל, ללא מחלות לב וכלי דם. המשתתפים עברו בדיקות סקר למחלה כלילית באמצעות מבחן מאמץ. יעדי הסיום העיקריים כללו מחלת לב כלילית או דיווח על מחלת כלי דם של המוח.

החוקרים מדווחים על 1,119 מקרים חדשים של מחלות לב וכלי דם שאירעו במהלך מעקב ממוצע של 4.3 שנים. המשתתפים עם רמות סוכר בצום בטווח העליון של הנורמה (95-99 מ”ג לד”ל) היו בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם, בהשוואה לאלו עם רמות סוכר מתחת ל-80 מ”ג לד”ל (HR = 1.53, p<0.001). ממודל רב-משתנים, תוך תקנון לגיל, מין, היסטוריה משפחתית של מחלות לב וכלי דם, לחץ דם, מדד מסת גוף, הרגלי עישון, טיפול תרופתי, רמות טריגליצרידים ורמות HDL ו-LDL, עלה סיכון מוגבר בלתי-תלוי למחלות לב וכלי דם עם עליה ברמות סוכר בדם בצום בטווח הערכים התקין.

החוקרים כותבים כי רמות סוכר בדם בצום עשויות לסייע בזיהוי מטופלים בריאים למראה, עם הפרעות מטבוליות מוקדמות, המצויים בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם, עוד לפני התקדמות למצב קדם-סוכרת וסוכרת גלויה.

Am Heart J. 2012;164(1):111-116

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה