הערכת הסיכון לסרטן שד על-בסיס גורמי סיכון גנטיים ומצב קולטנים להורמונים (J Med Genet)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Medicine Genetics עולה כי תוספת מידע אודות פולימורפיזם נפוצים הביאה לשיפור קטן, אך מובהק סטטיסטית,באיכות מודלים לחיזוי הסיכון לסרטן שד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ישנו עניין גובר בזיהוי וריאנטים גנטיים נפוצים באמצעות מחקרי GWAS (Genome Wide Association Studies) למודלים לחיזוי הסיכון לסרטן שד. תוצאות ראשונות ממודלים אלו הדגימו תועלת צנועה במונחים של הבחנה בסיכון. הטרוגניות של סרטן שד, המוגדרת לפי מצב הקולטנים להורמונים, לא נבחנה בהקשר זה.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את יכולת הניבוי של 32 וריאנטים נפוצים בסיכון לסרטן שד לבד ובשילוב עם גורמי סיכון מקובלים, וכן בחנו את הניבוי של גידולים עם קולטנים חיוביים ושליליים.

החוקרים בחנו 6009 מקרים של סרטן שד ו-7827 ביקורות, עם נתונים אודות גורמי סיכון מקובלים לסרטן שד ו-32 וריאנטים גנטיים שזוהו במחקרי GWAS. הם בחנו את יכולת ההבחנה בהקשר של ממאירויות שד עם מצבים ספציפיים של קולטנים להורמונים.

מהתוצאות עולה כי חלה עליה קטנה, אך עקבית, ביכולת ההבחנתית עם עליה במספר הוריאנטים הגנטיים שנכללו במודל. היכולת ההבחנתית בכל המודלים השתנה משמעותית עם קולטנים חיוביים ושליליים להורמונים.

החוקרים כותבים כי מהנתונים עולה כי התוצאות היו טובות יותר באופן עקבי במקרים של ממאירויות שד חיוביות לקולטנים להורמונים, אך לא ברור אם לממצאים אלו שימוש קליני. לסיכום, נראה כי הוספת נתונים אודות פולימורפיזם נפוצים מביאה לשיפור קטן אך משמעותי באיכות מודלים לחיזוי הסיכון לסרטן שד.

J Med Genet. 2012;49(9):601-608

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה