האם ישנה עדיפות ל-Prasugrel בהשוואה ל-Clopidogrel? (מתוך Journal Watch)

במחקר TRILOGY ACS לא נמצאה עדיפות לטיפול ב-Prasugrel (אפיאנט), בהשוואה לטיפול ב-Clopidogrel (פלביקס), בחולים שלא עברו רה-וסקולריזציה בשל תסמונת כלילית חדה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי המכירות של Prasugrel דועכות, למרות מאמצי השיווק הניכרים בעקבות תוצאות מחקר TRITON-TIMI 38. חמש שנים מאוחר יותר, נערך מחקר נוסף במימון חברות תרופות להערכת Prasugrel, כעת בחולים עם תסמונת כלילית חדה ללא עליית מקטע ST, שאינם עוברים רה-וסקולריזציה. במחקר הנ”ל, TRILOGY ACS, נכללו 7243 חולים כאלו, מתחת לגיל 75, שחולקו באקראי לטיפול ב-Prasugrel (10 מ”ג ביום) או Clopidogrel (75 מ”ג ביום), למשך עד 30 חודשים.

כל החולים סבלו מאחד מארבעה גורמי סיכון גיל של שישים שנים ומעלה, סוכרת, אוטם לבבי קודם, או רה-וסקולריזציה קודמת וכולם טופלו באספירין. התוצא העיקרי היה תוצא משולב שכלל תמותה קרדיווסקולארית, אוטם לבבי לא-פטאלי ואירוע מוחי לא-פטאלי. המחקר תוכנן כך שתהיה לו עוצמה של 90% לזיהוי ירידה יחסית של 22% בסיכון עם טיפול ב-Prasugrel.

לאחר חציון מעקב של 17 חודשים, שיעור תוצא הסיום עמד על 13.9% בקבוצת הטיפול ב-Prasugrel ועל 16% בקבוצת הטיפול ב-Clopidogrel (יחס סיכון של 0.91, p=0.21). שיעור אירועי דמם חמורים היה דומה בשתי הקבוצות, אך השיעור המשולב של דימומים מג’וריים ומינוריים היה גבוה יותר משמעותית בקבוצת המטופלים ב-Prasugrel.

Journal Watch

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה