תוצאות מאכזבות לטיפול משולב ב-Niacin עם Laropiprant (מתוך הודעת חברת Merck)

מתוצאות מחקר HPS-2 THRIVE (Heart Protection Study 2-Treatment of HDL to Reduce the Incidence of Vascular Events), מחקר למניעה שניונית של הוספת ניאצין בשחרור-ממושך לטיפול בסטטינים, לא הצליח לענות על היעד העיקרי ולא הדגים תועלת קלינית לטיפול בניאצין בשחרור-ממושך.

לאחר מעקב של קרוב לארבע שנים, השילוב של ניאצין עם הטיפול נגד-הסמקה ב-Laropiprant לא הפחית משמעותית את הסיכון למשלב של תמותה כלילית, אוטם לבבי לא-פטאלי, אירועים מוחיים, או רה-וסקולריזציה כלילית בהשוואה לטיפול בסטטינים.

חברת התרופות Merck הודיעה כי לא תפנה עוד עם התרופה לאישור מנהל התרופות והמזון האמריקאי. השילוב של ניאצין בשחרור-ממושך עם Laropiprant, המוכר בשם Tredaptive או Cordaptive, אושר ברשויות האירופאיות בשנת 2008, אך חברת התרופות ממליצה לרופאים שלה כנגד התחלת טיפול זה בחולים חדשים.

מדובר בנסיגה המג’ורית השנייה בכל הנוגע לניאצין, תרופה המעלה את רמות HDL ועשויה לשמש להפחתת הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים. במאי 2011, ה-National Heart, Lung, and Blood Institute מימן את מחקר AIM-HIGH (Atherothrombosis Intervention in Metabolic Syndrome with Low HDL Cholesterol/High Triglyceride and Impact on Global Health Outcomes), הופסק מוקדם לאחר שלא הודגמה כל תועלת לטיפול בניאצין בנוסף לסטטינים.

במקביל, סקירה סיסטמית ומטה-אנליזה בחנה 11 מחקרים עם קרוב ל-10,000 משתתפים, בעיקר מחקרי מניעה-שניונית, שטופלו בניאצין. נכללו המחקרים ARBITER-2 ו-ARBITER-6, כמו גם מחקר AIM-HIGH. במטה-אנליזה, שפורסמה בכתב העת Journal of the American College of Cardiology, הטיפול בניאצין לווה בירידה משמעותית של 34% בתוצא הסיום המשולב של כל מחלה קרדיווסקולארית וירידה משמעותית של 25% באירועי מחלת לב כלילית.

החוקרים שעמדו בראש AIM-HIGH התאכזבו מתוצאות המחקר, לאחר שקיוו כי המחקר יהיה מוצלח וידגים תועלת לניאצין.

מתוך הודעת חברת Merck

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה