הערכת שתיית אלכוהול מופרזת בנשים (MMWR)

מדו”ח חדש מטעם ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention) עולה כי שתיית אלכוהול מופרזת (Binge Drinking) נפוצה בנשים ומתבגרות בארצות הברית, אך לעיתים קרובות אינה מוערכת נכונה.

לפי ה-CDC, שתייה מופרזת מוגדרת בנוכחות ארבע משקאות ומעלה, באירוע אחד. מהדו”ח עולה כי קרוב ל-14 מיליון נשים בארצות הברית שתו כמות אלכוהול מופרזת (מעל שש משקאות בכל פעם), שלוש פעמים בחודש.

השכיחות והחומרה הגבוהה ביותר של שתייה מופרזת 3.6 אירועים בחודש ו-6.4 משקאות באירוע דווחה מצד נשים בגילאי 18-24 שנים. עם זאת, השכיחות של שתייה מופרזת בנשים ובנות בבית ספר תיכון לא השתנתה דרמטית עם הגיל כ-20% מהבנות בתיכון, 24% מהנשים בגילאי 18-24 שנים ו-20% מהנשים בגילאי 25-34 שנים דיווחו על שתייה מופרזת.

החוקרים מסבירים כי שתייה מופרזת הינה בעיה חמורה ולא-מוכרת בקרב נשים ובנות, ומלווה במגוון סוגיות רפואיות, כולל אלימות, פציעה, מחלות המועברות במגע מיני והיריון לא-רצוי.

למרבה המזל, ישנם אמצעים יעילים למניעת מצבים אלו. הורים יכולים למנוע מבני הנוער לשתות אלכוהול ולהמשיך בכך; במדינות וקהילות יש קווים מנחים היעילים בהפחתת אירועי שתייה מופרזת, ועל רופאים וצוותים מקצועיים לשאול מטופלים אודות שתייה מופרזת, מאחר שייעוץ קצר עשוי להביא לשינוי משמעותי ולסייע במניעת התקדמות לשתייה מופרזת.

ב-CDC בחנו את הנתונים ממערכת Behavioral Risk Factor Surveillance System. הם גם בחנו את הנתונים מסקר Youth Risk Behavior Survey להערכת צריכת אלכוהול ושתייה מופרזת בקרב בנות בבתי ספר תיכוניים בכיתות י-יב’.

ההגדרה של שתייה מופרזת בסקר Youth Risk Behavior Survey עמדה על חמש משקאות ומעלה באירוע, ולא ארבעה משקאות ומעלה, כפי ששימש להערכת שיעורי ההימצאות בדו”ח הנוכחי.

השכיחות של שתייה מופרזת שפורטה בדו”ח הנוכחי מהווה תת-הערכה של השיעור האמיתי של צריכת אלכוהול מופרזת בנשים ובנות.

בשנת 2011, השכיחות הכוללת של שתייה מופרזת בנשים בגילאי 18 ומעלה בארצות הברית עמדה על 12.5%. השכיחות של שתייה מופרזת הייתה הגבוהה ביותר בנשים לבנות, לא-היספאניות, אך השכיחות וחומרת שתייה מופרזת הייתה דומה בכל הקבוצות האתניות.

שתייה מופרזת עלתה עם רמת ההכנסה במשק הבית והייתה הגבוהה ביותר בנשים עם הכנסה ביתית ממוצעת של 75,000 דולרים בשנה, או יותר.

בקרב בנות בבתי ספר תיכונים, בבנות היספאניות ולבנות לא-היספאניות תועדה השכיחות הגבוהה ביותר של שתייה מפרזת (22% בכל קבוצה).

צריכת אלכוהול בהווה עלתה גם היא עם השנים, כאשר כ-45% מהבנות בכיתה י’ ולמעלה מ-61% מהבנות בכיתה יב’ דיווחו על שתיית אלכוהול בהווה.

למעלה ממחצית מהבנות בבתי ספר תיכוניים שדיווחו על צריכת אלכוהול בהווה, דיווחו גם על צריכת אלכוהול מופרזת. שוב, ככל שעברו השנים, כך חלה עליה בשיעור הבנות שדיווחו על שתיית אלכוהול בהווה ועל שתייה מופרזת (45% בכיתה י’ וקרוב ל-62% בכיתה יב’).

MMWR. January 8, 2013

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

נציין כי אמנם מדובר בנתונים מארה”ב אך עושה רושם כי המגמות דומות בארץ.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • האם דיאטת DASH עשויה להפחית שומן כבדי בחולים עם סוכרת מסוג 2? (Diabetes, Obesity and Metabolism)

    האם דיאטת DASH עשויה להפחית שומן כבדי בחולים עם סוכרת מסוג 2? (Diabetes, Obesity and Metabolism)

    מעבר לתזונה עתירת פירות, ירקות, אגוזים, קטניות, דגנים מלאים ומוצרי חלב דלי-שומן ודלה בנתרן, משקאות ממותקי-סוכר ובשר אדום ומעובד עשויה להפחית שומן כבדי, רקמת שומן תת-עורית ורקמת שומן ויסראלי בחולים עם סוכרת, בפרט באלו עם סוכרת מסוג 2, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Diabetes, Obesity and Metabolism. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולים […]

  • האם אלבומין מסייע בחיזוי תוצאות דלקת חדה של הלבלב? (BMC Gastroenterol)

    האם אלבומין מסייע בחיזוי תוצאות דלקת חדה של הלבלב? (BMC Gastroenterol)

    במאמר שפורסם בכתב העת BMC Gastroenterology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי ריכוז אלבומין בדם בתוך 24 שעות מאשפוז מהוות סמן פרוגנוסטי חשוב בחולים עם דלקת לבלב חדה, עם יעילות גבוהה במיוחד בחיזוי נזק בלתי-הפיך לתפקוד איברים ותמותה. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקורלציה בין ריכוז אלבומין בדם בתוך 24 שעות […]

  • מתן וויטמין B1 עשוי לסייע בהפחתת הסיכון לעצירות במבוגרים (BMC Gastroenterol)

    מתן וויטמין B1 עשוי לסייע בהפחתת הסיכון לעצירות במבוגרים (BMC Gastroenterol)

    הגדלת צריכה תזונתית של וויטמין B1 מלווה בשכיחות נמוכה יותר של עצירות, בפרט בקרב גברים ובמטופלים ללא יתר לחץ דם או סוכרת, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת BMC Gastroenterology. החוקרים השלימו מחקר חתך שהתבסס על נתוני סקר NHANES (או National Health and Nutrition Examination Survey) בין 2005-2010 שכלל 10,371 מבוגרים בגילאי 20 שנים […]

  • ההשפעה של מיקרוביום המעי על הסיכון לסוכרת (Nature Medicine)

    ההשפעה של מיקרוביום המעי על הסיכון לסוכרת (Nature Medicine)

    במאמר שפורסם בכתב העת Nature Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר בין הרכב המיקרוביום במעי ובין הסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2, רמז לחשיבות של הרכב החיידקים במערכת העיכול בפתוגנזה של סוכרת. החוקרים השלימו מטה-אנליזה שכלל 8,117 מטה-גנומים מ-10 מדגמים ברחבי ארצות הברית, אירופה, ישראל וסין. מדגם המחקר (גיל ממוצע של 57.9 […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי הרחיב את ההתוויה למתן Livmarli לטיפול בכולסטזיס תוך-כבדי משפחתי מתקדם (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי הרחיב את ההתוויה למתן Livmarli לטיפול בכולסטזיס תוך-כבדי משפחתי מתקדם (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) עדכן את ההתוויה לטיפול ב- Livmarli כנגד גרד כולסטטי בחולים עם כולסטזיס תוך-כבדי משפחתי מתקדם (Progressive Familial Intrahepatic Cholestasis) והרחיב את אוכלוסיית החולים להכללת תינוקות בגילאי 12 שנים ומעלה. הרחבת ההתוויה כוללת אישור מתן ריכוז גבוה יותר של Livmarli פעם ביום, אשר אושר מוקדם יותר השנה לטיפול […]

  • עדויות חדשות תומכות בקשר גנטי דו-כיווני בין מדד מסת גוף ותסמונת שחלות פוליציסטיות (J Clin Endocrinol Metab)

    עדויות חדשות תומכות בקשר גנטי דו-כיווני בין מדד מסת גוף ותסמונת שחלות פוליציסטיות (J Clin Endocrinol Metab)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism עולה קשר בין מדד מסת גוף מוגבר ובין סיכון מוגבר לתסמונת שחלות פוליציסטיות; מנגד, חומרת תסמונת שחלות פוליציסטיות עשויה לתרום למדד מסת גוף גבוה יותר. בנשים עם השמנת-יתר ותסמונת שחלות פוליציסטיות שכיחות גבוהה של קשיי פוריות, רמז לכך שלמדד מסת הגוף השפעה על הפוריות […]

  • סיגריות אלקטרוניות ואידוי באוכלוסייה הפדיאטרית (PEDIATRICS)

    סיגריות אלקטרוניות ואידוי באוכלוסייה הפדיאטרית (PEDIATRICS)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 2: מוצרי סיגריות אלקטרוניות ואידוי הוצגו בפעם הראשונה בארצות הברית סביב שנת 2007, וצברו פופולריות במהירות. ב-2018, פורסמה אזהרה רשמית בארצות הברית אודות השימוש בסיגריות אלקטרוניות באוכלוסייה הפדיאטרית, וצוין כי סיגריות אלקטרוניות הפכו למוצר הטבק הנפוץ ביותר בשימוש בקרב צעירים בארצות הברית. במגזין זה אנחנו משתפים סיכום של סקירה שפורסמה ב-Pediatrics, שסקרה את האבולוציה של סיגריות אלקטרוניות ואידוי באוכלוסייה הפדיאטרית.

  • גורמי סיכון לסיבוכים במערכת העיכול בחולים עם מחלת קרוהן מילדות (J Formos Med Assoc)

    גורמי סיכון לסיבוכים במערכת העיכול בחולים עם מחלת קרוהן מילדות (J Formos Med Assoc)

    במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the Formosan Medical Association מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי מדד ECCO-ESPGHAN (או European Crohn’s and Colitis Organization and European Society for Pediatric Gastroenterology Hepatology and Nutrition) עשוי לסייע בחיזוי מוקדם של הסיכון ארוך הטווח לסיבוכים במערכת העיכול בחולים עם אבחנה של למחלת קרוהן מילדות. מטרת […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה