רשות התרופות הצרפתית ניקתה את ‘טבע’ מהחשד לרשלנות או ליקויים: ”אף מטופל לא מת מנטילת התרופה”; במקביל השיקה החברה גרסה גנרית לויאגרה (דה מארקר)

בכתבה שפורסמה אמש ב’דה מארקר’ נכתב כי רשות התרופות הצרפתית בדקה עשרות אלפי אריזות של התרופה במפעל טבע בצרפת ולא גילתה מקרים של החלפת התרופה פורוסמיד (Furosemide) המיועדת לטיפול באי ספיקת לב כרונית ובצקות, בזופיקלון (Zopiclone ) המיועדת לטיפול בנדודי שינה. יו”ר רשות התרופות בצרפת, דומיניק מרנינצ’י, הגדיל וטען כי אף אחד מהחולים שטופלו בתרופה לא היה בסכנה. כזכור, לפני כשבועיים משכה טבע את התרופה פורסמיד לאחר שהתגלה בבית מרקחת בעיירה בצרפת שבאריזת התרופה פורסמיד היו כדורי זופיקלון, ולאחר שחולה קשיש שטופל בפורסמיד מת מבצקת ריאות. מקרים אלו ונוספים הביאו את רשות התרופות הצרפתית לחקור את המפעל. החקירה נערכה בפיקוח משטרתי, אך לא נמצאו ראיות הקושרות את טבע לרשלנות או ליקויים בתפקוד. מרנינצ’י מסכם כי הדיווח על החלפת האריזות היה אירוע חד פעמי וקרא למטופלים הרלוונטיים לחזור ולקחת את התרופה כרגיל.

במקביל השיקה טבע גרסה גנרית לתרופה ויאגרה, המיועדת לטיפול באין אונות, במדינות באירופה ובבריטניה, שם הפטנט פקע אתמול (בארצות הברית הפטנט יפקע רק ב-2020).  תשע עשרה חברות גנריות מלבד טבע עתידות למכור את התרופה. בקנדה פקע הפטנט מוקדם יותר וטבע החלה לשווק את התרופה בשוק זה כבר בסוף 2012.

לכתבה בדה – מארקר , מאת יורם גביזון

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה