קצב לב איטי בזמן פעילות גופנית והסיכון לפרפור פרוזדורים בעתיד (Circ Arrhythm Electrophysiol)

מנתונים ממחקר פרוספקטיבי ארוך-טווח של גברים נורבגים בריאים, בגיל העמידה, עולה קשר בין קצב לב איטי במהלך פעילות גופנית בעצימות מתונה ובין סיכון עתידי לפרפור פרוזדורים. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Circulation: Arrhythmia and Electrophysiology.

החוקרים מצאו כי בגברים בהם לא נרשמה עליה מעבר ל-100 פעימות לדקה בתום שש דקות עומס עבודה, נרשם סיכון גבוה יותר משמעותית לפרפור פרוזדורים. באלו עם קצב לב נמוך מ-110 פעימות לדקה לאחר שש דקות של פעילות גופנית בעצימות מתונה נרשם סיכון מוגבר משמעותית לפרפור פרוזדורים, בהשוואה לאלו עם קצב לב של מעל 125 פעימות לדקה.

יש עדויות לפיהן בנבדקים הלוקחים חלק באימוני סיבולת ממושכים ייתכן סיכון מוגבר לפרפור פרוזדורים עם הגיל. מחקר אחר בנורבגיה מצא כי קצב לב איטי במנוחה הינו גורם מנבא לפרפור פרוזדורים בטווח הרחוק.

מדגם המחקר כלל מעט למעלה מ-2,000 גברים שלקחו חלק בסקר פרוספקטיבי להערכת בריאות הלב וכלי הדם בין השנים 1972-1975. כל הגברים היו בריאים וללא עדות למחלת לב וכלי דם.

במהלך חציון מעקב של 30 שנים, 13% מהגברים פיתחו פרפור פרוזדורים בגיל ממוצע של 71 שנים. מניתוח רב-משתנים, שכלל גיל, לחץ דם סיסטולי במנוחה, נפח לב במנוחה, היפרטרופיה של חדר שמאל וקצב לב איטי עם רכיבה על אופניים בעצימות מתונה זוהו כולם כגורמים מנבאים לפרפור פרוזדורים. באלו עם קצב לב של מעל 100 פעימות לדקה במהלך פעילות גופנית, הסיכון לפרפור פרוזדורים ירד ב-15% בהשוואה לאלו אם קצבי לב איטיים יותר.

פרפור פרוזדורים התקפי בתיווך פעילות וגאלית עשוי להיות חשוב במיוחד בגברים אתלטיים ללא מחלת לב נראית לעין.

Circ Arrhythm Electrophysiol 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה