האם נפתרה תעלומת הפרדוקס של אפקטיביות ה-ICD בנשים? (Pacing Clin Electrophysiol)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי בחולים עם התקני ICD (Implantable Cardioverter Defibrillator), בנשים שיעורי תמותה דומים לגברים, אך שכיחות הטיפול בהתקנים אלו נמוכה יותר בנשים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מספר מטה-אנליזות שכללו מחקרים להערכת ICD מצאו כי בעוד שבגברים נרשמה ירידה בשיעורי התמותה עקב השתלה פרופילקטית של ICD, בנשים לא תועדה תועלת דומה. מחקרים אלו מצאו גם כי בנשים שיעורי הטיפול בהתקנים אלו היה קטן יותר, בהשוואה לגברים. במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את פרדוקס המינים באוכלוסיה הטרוגנית של חולים שעברו השתלת ICD.

החוקרים זיהו 1,445 חולים שעברו השתלת ICD בין השנים 1997-2007. אוכלוסיית המחקר כללה 582 חולים, מהם 291 נשים ו-291 גברים, תואמים בגיל, מקטע פליטה של חדר שמאל, התוויה להשתלה (ראשונית או שניונית), אתיולוגיה של קרדיומיופתיה (איסכמית או לא-איסכמית), ונוכחות התקן CRT-D (Cardiac Resynchronization Therapy-Defibrillator)ץ ההשפעה של ההבדלים בין המינים על סיכויי התמותה ושוק הולם בשל הפרעות קצב חדריות חושבה באמצעות מודל סטטיסטי.

במהלך מעקב ממוצע של 909 ימים, בהשוואה לגברים, בנשים הודגם סיכון דומה לתמותה (25% לעומת 25%, יחס סיכון מתוקן של 1.05, p=0.74). מנגד, בנשים תועד סיכוי נמוך יותר למכת חשמל הולמת (14% לעומת 19%, יחס סיכון מתוקן של 0.80, p=0.03) בהשוואה לגברים, ובמדגם חולים עם קרדיומיופתיה לא-איסכמית (10% לעומת 20%, p<0.001) והתקני CRT-D (7% לעומת 19%, p=0.01).

ממצאי המחקר תומכים בתוצאות מחקרים קודמים שהדגימו שיעורי תמותה נמוכים יותר עקב הפרעות קצב בקרב נשים.

Pacing Clin Electrophysiol. 2013;36(7):878-884

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה