ההשפעה של טיפול באספירין על גודל גידולי ריאה ומעי גס (Br J Cancer)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי בחולים עם ממאירות של המעי הגס והריאה, הנוטלים באופן קבוע טיפול באספירין במינון נמוך לפני האבחנה של הממאירות, תוארה נטייה לגידולים פחות מתקדמים.

החוקרים מסבירים כי כבר ידוע על קשר בין אספירין ובין סיכון מופחת לתמותה בחולים עם ממאירות של המעי הגס. כעת הם מצאו עדויות לפיהן הטיפול מועיל גם לחולים עם ממאירות של הריאות, עם השפעות מגנות בשלב מוקדם ומאוחר.

החוקרים בחנו את הנתונים ממאגרי נתונים משבדיה , עם מידע אודות כ-80,000 חולים עם ממאירות של המעי הגס והרקטום, הריאה, הערמונית או השד.

אחד מכל ארבעה חולים עם סרטן מעי גס ורקטום, ריאה או ערמונית, נטל באופן קבוע אספירין במינון נמוך לפני האבחנה לרוב מדובר היה באספירין במינון 75 מ”ג, בהשוואה לאחד מכל שבע נשים עם סרטן שד.

החוקרים מצאו כי בקרב אלו שטופלו באספירין נרשמה ירידה של 20-40% בשיעור הגרורות בחולים עם סרטן מעי גס, ריאות ושד ,בהשוואה לאלו שלא נטלו אספירין. לדוגמא, 19% מהחולים עם סרטן מעי גס ורקטום, שטופלו באופן קבוע באספירין, סבלו ממחלה גרורתית, זאת בהשוואה לכ-25% מהחולים שלא טופלו באספירין.

באופן ממוצע, הגידולים היו קטנים יותר ופחות מתקדמים בקרב מטופלים באספירין עם סרטן מעי גס וסרטן ריאות, אך לא באלו אם סרטן שד או ערמונית.

העובדה כי לא זוהו תוצאות דומות עם סרטן שד או ערמונית אינה שוללת את האפשרות כי אספירין עשוי לפעול בנקודה שונה בהתפתחות הממאירות בגידולים אלו.

החוקרים אינם בטוחים במנגנון האחראי להשפעה המגנה של אספירין בחולים המפתחים סרטן מעי גס וסרטן ריאות, ללא השפעה מגנה בחולים עם סרטן שד או ערמונית, אם כי בגידולי ערמונית ושד ישנה לעיתים קרובות מעורבות בולטת יותר של גורמים הורמונאליים. ייתכן כי חולים הנוטלים אספירין באופן קבוע מקפידים על אורח חיים שונה מאלו שאינם נוטלים את הטיפול התרופתי, ואלו עשויים לתרום להבדלים בסיכון לממאירות.

Br J Cancer 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה