לטיפול אנטיאריתמי בעת ביצוע אבלציה למטופלים עם פירפור פרוזדורים אין אפקט מגן (J Cardiovasc Electrophysiol)

ע”פ מימצאי מחקר חדש מה-J Cardiovasc Electrophysiol. סטטוס השימוש בתרופות אנטיאריתמיות בעת ביצוע אבלציה במטופלים עם פירפור פרוזדורים (AF) אינו משפיע על תוצאות הפרוצדורה.

המחברים מציינים ברקע שמטופלים רבים המופנים לאבלציה בשל AF נמצאים תחת טיפול בתרופות אנטיאריתמיות (AA) . מכיוון שלא היה ידוע אם השימוש בזמן הפרוצדורה משפיע על התוצאות נערך מחקר זה שנועד להשוות בין התוצאות של האבלציה בקרב מטופלים שהיו תחת טיפול ב-AA לבין כאלה שלא היו תחת הטיפול בעת שעברו אבלציה.

השתתפו במחקר 180 מטופלים עוקבים אשר עברו לראשונה אבלציה של AF בבית החולים ג’והן הופקינס ונכללו ברג’יסטרי. המשתתפים חולקו ל-2 קבוצות מעקב: אלו שהיו תחת טיפול ב-AA (שבה היו 127 מטופלים, במעקב ממוצע של 24.6 חודשים) ואלה שלא היות תחת AA (שבה נכללו 53 מטופלים עם זמן מעקב ממוצע של 20.3 חודשים).

המשתתפים היו במעקב במטרה לזהות ולדווח על חזרה של אירועי AF .

נמצא שלא היה הבדל מובהק סטטיסטי בשיעור המטופלים ללא חזרה של אירועי AF סימפטומטים בשתי הקבוצות במהלך ששת החודשים של לאחר האבלציה (53.5% לעומת 50.1% בקבוצות תחת וללא טיפול בהתאמה, P=0.75), או בתום תקופת המעקב (37.8% לעומת 41.5%, p=0.64).

עבור מטופלים שהיו עם חזרה של AF סימפטומטי, הזמן הממוצע לאירוע חוזר היה 6.2 חודשים (+ 9)בקבוצת ה-AA ו-4.2 (+7.2) חודשים בקבוצה שלא הייתה תחת טיפול AA .

מסקנת החוקרים היא שלא נמצא קשר מובהק סטטיסטי להבדל בין חזרות של אירועי AF בין קבוצת המטופלים שהייתה תחת טיפול ב-AA בזמן האבלציה לבין הקבוצה שלא הייתה תחת הטיפול. נראה לכן שלשימוש ב-AA בעת האבלציה אין אפקט על תוצאות הפרוצודרה באוכלוסייה זו.

J Cardiovasc Electrophysiol. 2013;24(8):882-887.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה