פרופ’ אדם פין: התמקדות בחיסון נגד שפעת באוכלוסיית הילדים באמצעות חיסון חי מוחלש בתרסיס עשויה להשיג הפחתת תחלואה נכרת באוכלוסיה הכללית (הארץ)

שפעת

מאת  מערכת אי-מד

במאמר המתפרסם היום ב”הארץ” מאת פרופ’ אדם פין ,המשמש כראש המרכז לחיסוני ילדים בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בריסטול, ואשר היה לאחרונה מרצה אורח בכנס השנתי של האיגוד הישראלי לרפואת ילדים, הוא מציג את הגישה האנגלית של התמקדות בביצוע חיסוני שפעת בילדים (2-17 שנים), עם העדפה ברורה לשימוש בחיסון באמצעות תרסיס אף.

פין מסביר שההתמקדות בילדים באמצעות שימוש בתרסיס אף מאפשרת להשיג,  בשל ההיענות הגבוהה יותר , שיעורי התחסנות גבוהים יותר, אשר בראש ובראשונה מגינים על אוכלוסיית הילדים עצמם , אך בנוסף , ולא פחות חשוב, גורמת למניעה רחבה של הפצת הנגיף, שכן ילד החולה בשפעת עלול להוות מקור הדבקה נרחב לסביבה.

אסטרטגיה זו המונהגת כעת באנגליה החליפה את הקודמת שהתמקדה בחיסון האוכלוסיה הנמצאת בסיכון הגבוה ביותר לסיבוכים, היינו קשישים ואנשים עם מחלות רקע ותינוקות.

ההחלטה לבחור באסטרטגיה זו, מסביר פין, התבססה על הערכה כלכלית-רפואית שהראתה כי עלות מתן החיסונים בשיטה זו של מתן תרסיס של חיסון חי מוחלש, נמוכה  מעלות התחלואה . השימוש בחיסון חי מוחלש באמצעות תרסיס נמצא גם יעיל יותר בכ-50% בהשוואה לחיסון המומת.

למרות זאת מסביר פין, עדיין שיעור ההתחסנות בקרב קבוצת הגיל הזו אינו גבוה מספיק. להערכתו, הגעה לשיעורי התחסנות מספקים תביא להפחתת התחלואה הכללית באוכלוסיה באופן ניכר.

למאמר ב”הארץ”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה