תוצאות חיוביות במחקר על קסאלקורי (קריזוטיניב) בהשוואה לכימותרפיה, בסרטן ריאות NSCLC מתקדם, חיובי ל-ALK שלא טופל בעבר. (הודעת פייזר)

סרטן ריאה


הודעת חברת פייזר

קסאלקורי היא התרופה היחידה שהראתה שיעורי הישרדות ללא התקדמות מחלה טובים יותר באופן משמעותי לעומת כימותרפיה במחקר אקראי פאזה שלישית, שכלל טיפול בקו ראשון בחולים עם NSCLC מתקדם, חיובי ל-ALK

Pfizer Inc. הודיעה על תוצאות מחקר (PROFILE 1014) נוסף על קסאלקורי, התרופה מבית פייזר לסרטן ריאות NSCLC מתקדם, חיובי ל-ALK). תוצאות המחקר מראות כי קסאלקורי מאריכה באופן משמעותי את ההישרדות ללא התקדמות המחלה (PFS) בקרב חולי סרטן ריאות NSCLC מתקדם, חיובי ל-ALK שלא טופלו בעבר.

זאת, בהשוואה למשטרי טיפול מקובלים של כימותרפיה המבוססים על תרכובות הכוללות פלטינום. זהו המחקר העולמי החיובי השני שבדק את קסאלקורי לעומת כימותרפיה, שהיא הטיפול המקובל בחולי NSCLC מתקדם.

“התוצאות של מחקר PROFILE 1014 חשובות משום שהן מראות, בפעם הראשונה, את עליונותה של קסאלקורי לעומת משטרי הטיפול המקובלים של כימותרפיה כפולה, מבחינת הארכת ההישרדות ללא התקדמות המחלה כטיפול קו ראשון לחולי NSCLC מתקדם, חיובי ל-ALK“, אומר ד”ר מייס רוטנברג, סגן נשיא בכיר במחלקה לפיתוח קליני ולעניינים רפואיים ומנהל רפואי ראשי של Pfizer Oncology. “ממצאים אלה מוסיפים נדבך לנתונים ממחקר קודם ( PROFILE 1007), שהיה מחקר שלב 3 אקראי בחולים שטופלו בעבר. יחד, הם מבססים את קסאלקורי כטיפול מקובל הן במסגרת טיפול קו ראשון והן במסגרת טיפול קו שני עבור חולי NSCLC מתקדם, חיובי ל-ALK“.

במחקר לא זוהו סוגיות בלתי צפויות בפרופיל הבטיחות של התרופה. האירועים החריגים תאמו לפרופיל הבטיחות הידוע של קסאלקורי.

“הנתונים ממחקר PROFILE 1014 מדגישים לא רק את החשיבות של בדיקת דגימת רקמה לאיתור נוכחותם של סמנים ביולוגיים במועד האבחנה בקרב כל המטופלים עם NSCLC בשלב מתקדם, אלא למעשה את חשיבות זמינותן של התוצאות האלה לפני קביעת האפשרות הטיפולית הטובה ביותר לכל מטופל”, אומר פרופסור טוני מוק, פרופסור לאונקולוגיה קלינית בקרן הרפואית Li Shu Fan שבאוניברסיטה הסינית בהונג קונג. “ברור כי דרושה גישה של שיתוף פעולה רב-תחומי לבדיקות מולקולריות על מנת שתוצאות אלה יהיה זמינות בזמן, והיא למעשה יסוד הרפואה המותאמת אישית לסרטן הריאות”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה