תוצאות מבטיחות לטיפול אימונותרפי כנגד סרטן שלפוחית השתן (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AUA)

אורולוגים פרצו את הדרך לטיפול אימונותרפי כנגד מחלות ממאירות כאשר פרסמו בשנת 1976 את תוצאות מתן חיסון BCG (Bacille Calmette-Guerin) כנגד שחפת לטיפול בסרטן שלפוחית השתן. עם זאת, לא חלה התקדמות רבה מאז בכל הנוגע לאימונותרפיה כנגד גידולים ממאירים של שלפוחית השתן, כאשר כיום עדיין נעשה שימוש באימונותרפיה עם BCG כנגד גידולים שטחיים של שלפוחית השתן.

עם זאת, מומחים טענו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Urological Association כי כל זה עתיד להשתנות בקרוב, עם פיתוח היעד הבא של טיפול אימונותרפי כנגד סרטן שלפוחית השתן.

ממצאי מחקר קטן מאוד אך משמעותי מאוד (31 חולים) להערכת תכשיר המכוון כנגד PDL1 (Programmed Death Ligand) כטיפול קו-שני כנגד גידולי TCC (Transitional Cell Carcinoma ) יוצגו במהלך כנס ASCO הקרוב.

מהמחקר עולה כי ב-20 חולים עם גידול מסוג TCC, שנמצאו חיוביים לנוגדן כנגד PDL1, תועדו שיעורי תגובה כוללים של 50% , עם תגובה מלאה אחת ותשעה מקרים של תגובה חלקית. החוקרים מדגישים כי מרבית החולים במחקר (71%) נכשלו לאחר למעלה משני טיפולים קודמים. חציון הזמן עד לתגובה עמד על 43 ימים בלבד.

להערכת המומחים, מדובר בתחילתו של עידן חדש בכל הנוגע לאימונותרפיה לטיפול בסרטן שלפוחית השתן. גידולים אחרים במערכת המין והשתן, בעיקר RCC (Renal Cell Carcinoma) הינם היעד של טיפולים אימונותרפיים הזוכים כיום לעיקר תשומת הלב. לדוגמא, הטיפול האימונותרפי הניסיוני, Nivolumab מבוסס על נוגדנים חד-שבטיים לנטרול חלבון PD-1, לו חלק בגידולים המאפשר להם לחמוק ממערכת החיסון. הנתונים ממחקר בשלב 1 בחולים עם גידולי RCC היו כה מבטיחים עד שבחברת התרופות הוחלט על מעבר ישירות למחקר בשלב 3

סרטן ערמונית צפוי להיכלל בסופו של דבר ברשימת הממאירויות עם טיפולים אימונותרפיים, מאחר ומדובר בגידול המגיב למערכת החיסון.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AUA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה