שכיחות גבוהה של הפרעות זקפה בחולי גאוט (מתוך כנס ה-EULAR)

הפרעות בתפקודי זקפה נפוצות ולעיתים קרובות חמורות בגברים הסובלים מגאוט, כך עולה מתוצאות מחקר חתך שכלל גברים שפנו למרפאות ריאומטולגיות. ממצאי המחקר תומכים בהצעה להשלמת בדיקות סקירה של כל הגברים עם גאוט לנוכחות הפרעות זקפה.

במהלך הכנס מטעם EULAR (European League Against Rheumatism) הסבירו החוקרים כי הגברת המודעות עשויה להוביל להתייחסות מוקדמת וטיפול בהפרעה זו.

מחקר החתך כלל 201 גברים בגילאי 18-89 שנים, שפנו למרפאות ריאומטולוגיות בין אוגוסט 2010 ועד מאי 2013. מבין אלו, 83 אובחנו עם גאוט.

המשתתפים מילאו את שאלוני SHIM (Sexual Health Inventory in Men), להערכת יכולת הזקפה, נוקשות הזקפה, היכולת לחדור ביעילות לקיום יחסי מין ושביעות רצון מינית. מדד של 21 ומטה העיד על הפרעות זקפה, מדד של 10 ומטה העיד על הפרעת זקפה חמורה.

החוקרים מסבירים כי גברים לרוב אינם מנדבים מידע אודות בעיות בתפקוד המיני וחולי גאוט שלקחו חלק במחקר שמחו שמישהו התעניין וסופסוף שאל אותם על הפרעות זקפה.

מדד SHIM הממוצע בכלל המשתתפים במחקר עמד על 16.88. בחולים עם גאוט תועד מדד ממוצע של 14.38, בהשוואה ל-18.53 במשתתפים ללא גאוט (p<0.0001). שיעור גבוה יותר משמעותית של חולי גאוט סבלו מהפרעות זקפה, בהשוואה למשתתפים ללא גאוט (76% לעומת 52%, P=0.0007). כמו כן, שיעור גבוה יותר משמעותית של גברים עם גאוט סבלו מהפרעות זקפה חמורות, בהשוואה לגברים ללא גאוט (43% לעומת 30%, p=0.007).

נוכחות הפרעות זקפה הייתה נפוצה יותר משמעותית בחולי גאוט בגילאי 65 שנים ומעלה, בהשוואה לגברים באותו גיל ללא גאוט (p=0.0001), עם שכיחות גבוהה יותר משמעותית של הפרעות חמורות בתפקודי זקפה (p=0.0002).

מניתוח רב-משתנים שלקח בחשבון גיל, יתר לחץ דם, רמות LDL, קצב סינון גלומרולארי, השמנת-יתר ודיכאון, עלה כי הקשר בין גאוט ובין הפרעות זקפה היה מובהק סטטיסטית (p=0.0096).

מתוך כנס ה-EULAR

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה