השוואת היעילות והבטיחות של Denosumab לעומת ביספוספנטים בטיפול בסרטן שד וגרורות לעצמות (Oncol Lett.)

במאמר שפורסם בכתב העת Oncology Letters כותבים מומחים כי בהשוואה לביספוספנטים, טיפול ב- Denosumab הביא לשיפור איכות החיים הבריאותית של נשים עם סרטן שד וגרורות לעצמות ולהפחתת היארעות סמנים מסוימים לאירועים חריגים, כולל חום, כאבי עצמות, בצקת ואי-ספיקת כליות בנשים עם סרטן שד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סרטן שד הינו הגידול הממאיר הנפוץ בנשים ברחבי העולם. בנשים עם סרטן שד וגרורות לעצמות פעילות אוסטיאוקלסטית מוגברת, עם הרס עצם מקומי וסיבוכים בשלד, כולל כאבים, היפרקלצמיה ואירועים הקשורים בשלד. טיפול תוך-ורידי בביספוספנטים הינו הטיפול המקובל לנשים עם סרטן שד וגרורות לעצמות, למניעת סיבוכים בשלד. עם זאת, בחלק מהחולות, טיפול בביספוספנטים עלול להוביל לרעילות כלייתית, עליית מדדי דלקת ונמק של עצם הלסת. לאור זאת, דרושים טיפולים יעילים ובטוחים יותר, הנסבלים היטב, למניעת הרס עצם וסיבוכי שלד, במטרה להביא לשיפור איכות החיים של המטופלות.

Denosumab הוא נוגדן הומאני חד-שבטי, הנקשר ומנטרל את RANKL (Receptor Activator of Nuclear Factor kB Ligand), לו תפקיד מרכזי בפתוגנזה של מגוון מחלות שלד, ובאופן זה מעכב את תפקוד האוסטיאוקלאסטים וספיגת עצם.

לפיכך, החוקרים ערכו מטה-אנליזה להשוואת הבטיחות והיעילות של Denosumab וביספוספנטים בטיפול בסרטן שד וגרורות לעצמות. חמישה מאגרי נתונים נבחנו לצורך הסקירה. מהנתונים עולה כי Denosumab יעיל יותר במניעת כאבים וסיבוכים הקשורים בשלד, בהשוואה לביספוספנטים, בנשים עם סרטן שד וגרורות לעצמות. בנשים שטופלו ב- Denosumab תועד שיפור קליני משמעותי יותר, במונחים של איכות חיים בריאותית, בהשוואה למטופלות בביספוספנטים.

Oncol Lett. 2014 Jun;7(6):1997-2002

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה