השוואת התועלת של Dronedarone (מולטאק) אל מול Propafenone בשמירת מקצב סינוס בחולים עם פרפור פרוזדורים לאחר היפוך חשמלי (Clin Ther)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי ל- Dronedarone(מולטאק, סאנופי) ו-Propafenone (ריתמקס) תועלת דומה בשמירה על מקצב סינוס בחולים עם פרפור פרוזדורים לאחר היפוך חשמלי. עוד עולה מהנתונים כי במקרים של הישנות ראשונה של פרפור פרוזדורים הקצב החדרי נוטה להיות איטי יותר עם טיפול ב- Dronedarone, בהשוואה ל-Propafenone.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עד כה לא היו נתונים השוואתיים מספקים אודות התועלת של Dronedarone, בהשוואה ל-Propafenone, בשמירת מקצב סינוס בחולים עם פרפור פרוזדורים.

במסגרת המחקר האקראי, בתווית-פתוחה, במרכז יחיד, חולקו באקראי 98 חולים שטופלו ב- Dronedarone (49 חולים), במינון 400 מ”ג פעמיים ביום, או ב-Propafenone (49 חולים), במינון 300 מ”ג, פעמיים ביום. החוקרים השלימו הערכות קליניות לאחר חודש, חודשיים, שלושה חודשים ושישה חודשים. תוצא הסיום העיקרי היה הזמן עד להישנות ראשונה של פרפור פרוזדורים.

מהתוצאות עולה כי חציון הזמן עד להישנות פרפור פרוזדורים עמד על 31 ימים בקבוצת המטופלים ב- Dronedarone ועל 32 ימים בקבוצת המטופלים ב-Propafenone (P=0.817). חציון הקצב החדרי בעת הישנות ראשונה של פרפור פרוזדורים עמד על 76.5 פעימות לדקה (טווח בין רבעוני של 67.3-86.5 פעימות לדקה) בקבוצת המטופלים ב-Dronedarone ועל 83.0 פעימות לדקה (71.0-96.0 פעימות לדקה) בקבוצת המטופלים ב-Propafenone (p=0.059).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ל-Dronedarone ו-Propafenone יעילות דומה בשמירה על מקצב סינוס בחולים עם פרפור פרוזדורים לאחר היפוך חשמלי. הקצב החדרי בעת הישנות ראשונה של פרפור פרוזדורים נטה להיות איטי יותר (באופן שהיה קרוב למובהקות סטטיסטית) , בקרב מטופלים ב-Dronedarone בהשוואה למטופלים ב-Propafenone.

Clin Ther. 2014 Aug 15

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה