הערכת שיעורי הצלחת השתלת תומכן Resolute Integrity (מתוך Cardiovasc Revasc Med)

במאמר שפורסם בכתב העת Cardiovascular Revascularization Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר DELIVER (DELiverability of the Resolute Integrity Stent in All-Comer Vessels and Cross-OvER stenting), מהם עולה כי השימוש בתומכן מסוג R-ZES (Resolute Integrity Zotarolimus-Eluting Stent) היה מוצלח באוכלוסיה מגוונת עם מחלה מורכבת של העורקים הכליליים, בין אם בוצע בגישה פמוראלית או רדיאלית, עם תוצאות מצוינות באשפוז וסיכון נמוך מאוד לסיבוכים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקר DELIVER הינו מחקר פרוספקטיבי, רב-מרכזי, להערכת השתלת תומכני R-ZES. מדגם המחקר כלל 7,740 חולים עם 10,449 נגעים, שעברו התערבות כלילית מילעורית והוגדרו כמתאימים להשתלת תומכן R-ZES במרכזים ב-30 מדינות. התוצאים כללו את הצלחת ההשתלה וכשלון נגע המטרה באשפוז, סיבוכים לבביים מג’וריים ואירועי תרומבוזיס של התומכן. עוד הושלם ניתוח פוסט-הוק להשוואת שיעורי ההצלחה, התוצאות הקליניות באשפוז וניצול המשאבים עם גישה רדיאלית לעומת גישה פמוראלית.

שיעור גבוה של משתתפים במחקר אובחנו עם מחלה מורכבת (71%), עם נגע באורך ממוצע של 26.7 מ”מ, כאשר 35% מהנגעים מסוידים בדרגה בינונית/חמורה ו-17% עם התפצלויות. ב-53% הפרוצדורה בוצעה בגישה פמוראלית וב-46% בוצעה בגישה רדיאלית. חולים שטופלו בגישה פמוראלית אובחנו עם מחלת עורקים כלילית מורכבת. שיעורי ההצלחה של העברת התומכנים עמדו על 98.9% ולא היו שונים בין ביצוע הפרוצדורה בגישה רדיאלית או פמוראלית.

ביצוע הפרוצדורה בגישה רדיאלית לווה בשיעור נמוך יותר של ניצול תומכנים ובלונים, אך בשיעור גבוה יותר של ציוד להנחיית הצנתר, פרוצדורה קצרה יותר וחומר ניגוד, בהשוואה לביצוע הפרוצדורה בגישה פמוראלית. שיעור כשלון נגע המטרה באשפוז ושיעור הסיבוכים הלבביים המג’וריים עמד על 1.6%; אירועים של תרומבוזיס של התומכן תועדו ב-0.2% מהמטופלים. התוצאות הקליניות לא היו שונות משמעותית בין ביצוע הפרוצדורה בגישה פמוראלית או רדיאלית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בין אם ההתערבות הכלילית בוצעה בגישה רדיאלית או פמוראלית, שיעורי ההצלחה של העברת תומכני R-ZES היו גבוהים מאוד בחולים עם מחלה כלילית מורכבת. יתרה מזאת, התוצאות באשפוז היו מצוינות עם סיכון נמוך מאוד לסיבוכים.

Cardiovasc Revasc Med. 2014 Jul-Aug;15(5):289-94

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה