ההשפעה של פרפור פרוזדורים על שיעורי התמותה בחולים עם מחלת כליות כרונית (J Am Heart Association)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Heart Association מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה קשר בלתי-תלוי בין היארעות פרפור פרוזדורים ובין סיכון מוגבר לתמותה של מבוגרים עם מחלת כליות כרונית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פרפור פרוזדורים הינה תופעה נפוצה בחולים עם מחלת כליות כרונית; עם זאת, ההשפעה ארוכת הטווח של הופעת פרפור פרוזדורים על הסיכון לתמותה בחולים עם מחלת כליות כרונית אינה ידועה.

במחקר הנוכחי התמקדו החוקרים במבוגרים עם מחלת כליות כרונית (קצב סינון גלומורולארי של פחות מ-60 mL/min/1.73m2 לפי משוואת Chronic Kidney Disease Epidemiology Collaboration), שזוהו בין השנים 2002-2010 ולקחו חלק במאגר Kaiser Permanente Northern California, ללא תיעוד של פרפור פרוזדורים בעבר. היארעות פרפור פרוזדורים נקבעה לפי האבחנה העיקרית בעת השחרור מבית החולים או שני ביקורים ומעלה במרפאות חוץ בשל פרפור פרוזדורים.

החוקרים אספו גם נתונים דמוגרפיים, מידע אודות מחלות רקע, מדידות לחץ דם אמבולטוריות, בדיקות מעבדה (המוגלובין, פרוטאינוריה) וטיפול תרופתי.

מבין כ-81,000 מבוגרים עם מחלת כליות כרונית, 6,269 אובחנו עם פרפור פרוזדורים חדש (7.7%) במהלך מעקב ממוצע של 4.8 שנים. תועדו 2,388 מקרי תמותה לאחר היארעות פרפור פרוזדורים (145 ל-1,000 שנות-אדם) בהשוואה לכ-18,800 מקרי תמותה במהלך תקופות ללא פרפור פרוזדורים (51 ל-1,000 שנות-אדם, P<0.001). לאחר תקנון לערפלנים אפשריים, זוהה קשר בין היארעות פרפור פרוזדורים ובין עליה של 66% בסיכון היחסי לתמותה.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין את המנגנונים הקושרים בין מחלת כליות כרונית ופרפור פרוזדורים ולזהות גורמי סיכון הפיכים להפחתת נטל הפרעת הקצב והסיכון לתמותה באוכלוסיה זו.

J Am Heart Association 2014

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה