האם פעילות גופנית מתונה ומאומצת מביאה לירידה דומה בשיעורי התמותה? (J Am Heart Association)

הליכה פעילות גופנית

נתונים חדשים תומכים בהמלצות המקובלות להקפדה על פעילות גופנית בעצימות בינונית בהיקף של 150 דקות בשבוע, 75 דקות של פעילות גופנית מאומצת בשבוע, או שילוב מקביל של אלו בהפחתת שיעורי התמותה. במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Heart Association מוסיפים החוקרים כי בגברים, אך לא בנשים, תועדה תועלת מתונה נוספת בשיעורי התמותה מכל-סיבה עם פעילות גופנית מאומצת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי יש עדויות מוגבלות להשוואה ישירה של התועלת היחסית של פעילות גופנית מתונה ומאומצת על שיעורי התמותה מכל-סיבה ושיעורי התמותה עקב מחלות לב וכלי דם, תוך תקנון להיקף הפעילות הגופנית.

במסגרת המחקר עקבו החוקרים אחר קרוב ל-8,000 גברים וכ-38,000 נשים, להערכת הפעילות הגופנית ואורח החיים באמצעות שאלונים חוזרים. במהלך מעקב ממוצע של 17.3 שנים בגברים ו-16.4 שנים בנשים, תועדו 3,351 מקרי תמותה בגברים (1,077 עקב מחלות לב וכלי דם) ו-3,170 מקרי תמותה בנשים (620 עקב מחלות לב וכלי דם).

משתתפים שענו על עלו על פעילות מקבילה להמלצות של לפחות 150 דקות פעילות גופנית בעצימות מתונה, 75 דדקות פעילות גופנית בעצימות גבוהה, או שילוב של השתיים עם הוצאה אנרגטית דומה, תועדו שיעורים נמוכים יותר של תמותה מכל-סיבה ותמותה עקב מחלות לב וכלי דם (בגברים 28-36% ו-31-34%, בהתאמה, ובנשים 38-55% ו-22-44%, בהתאמה).

מהשוואת שילובים שונים של פעילות גופנית בעצימות בינונית ובעצימות גבוהה ושיעורי התמותה מכל-סיבה, החוקרים זיהו הבדלים מגדריים. בגברים תועד ערך מוסף מתון עם הרחבת היחס בין פעילות מתונה ומאומצת  בפעילויות מאומצות, אך בנשים לא תועדה מגמה דומה. לא זוהה קשר בין הרכב פעילות מתונה ומאומצת ובין ירידה נוספת בשיעורי התמותה עקב מחלות לב וכלי דם בגברים או בנשים.

ממצאי המחקר הנוכחי תומכים בהמלצות להקפדה על פעילות גופנית מאומצת או מתונה להפחתת שיעורי התמותה.

J Am Heart Association 2014

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה