מסת חדר שמאל של הלב מהווה גורם חיזוי בלתי תלוי למוות לבבי פתאומי (J Am Heart Assoc)

מסת חדר שמאל של הלב מהווה גורם חיזוי בלתי תלוי לסיכון מוגבר למוות לבבי פתאומי, כך עולה ממחקר חדש המתפרסם ב-J Am Heart Assoc .

החוקרים מציינים ברקע שהשערתם הייתה כי מסת חדר שמאלי של הלב תוך שימוש באקוקרדיוגרפיה עשויה לתמוך בהערכת הסיכון למוות לבבי פתאומי. מטרת המחקר הייתה להעריך את הקשר בין מסת חדר שמאל של הלב והסיכון למוות לבבי פתאומי בקבוצת מעקב מבוססת אוכלוסיה בכדי לקבוע את ערך הניבוי השולי של פרמטר זה , מעבר לגורמי הסיכון הקונבנציונליים.

החוקרים העריכו את מסת חדר שמאל על בסיס אקוקרדיוגרפיה במדגם של 905 נציגים של האוכלוסיה הכללית בגילאים בין 42-61 . במהלך תקופת המעקב של 20 שנה, אירעו 63 מקרים של מוות פתאומי לבבי.

בהשוואה בין ערכי הרביע העליון לתחתון של מסת חדר שמאל על בסיס פני השטח שנמדד (מעל 120 לעומת 89 ג’/מ’ ) יחס הסיכון המתואם למוות פתאומי היה פי 2.57 (ברווח בר סמך של בין 1.24-5.31 , מובהק סטטיסטי) .

לאחר התאמות נוספות עבור תפקוד חדר שמאל השפיעו באופן צנוע בלבד על הסיכון לתמותה לבבית פתאומית בין הגברים עם מסת חדר שמאל מעל 120 ג/מ (סיכון יחסי של 2.29 ברווח בר סמך של 1.1-4.74, מובהק) .

הוספת מסת חדר שמאל מותאמת על פי פני השטח לגורמי הסיכון הקונבנציונאליים למוות פתאומי לבבי שיפרה את אינדקס החיזוי השולי ב-0.033 באופן מובהק (ברווח בר סמך בין 0.009 ל-0.057 )  ואת אינדקס הסיווג מחדש ללא קטגוריות ב-0.501 באופן מובהק (ברווח בר סמך של בין 0.092 ל-0.911 ) .


החוקרים מסכמים כי אינדקס מסת חדר שמאל של הלב באמצעות מדידת פני שטח מהווה גורם חיזוי עצמאי לתמותה לבבית פתאומית , אשר עשויה לסייע בשיפור הערכת הסיכון למוות לבבי פתאומי, מעבר לגורמי הסיכון הקונבנציונאלים.


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה