השימוש במכשיר ה-VivaSight DL הביא לירידה של כ-35% בזמן הנדרש להשגת בידוד ריאתי לעומת השימוש בחלופה המקובלת (הודעת חברת אי.טי.ויו מדיקל)

הודעת חברת אי.טי.ויו מדיקל

חברת אי.טי.ויו מדיקל (ETView Medical) המתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים רפואיים בתחום ניהול וניטור דרכי הנשימה, מדווחת על תוצאות ניסוי פרוספקטיבי שנערך בבית החולים האוניברסיטאי שבציריך- שוויץ, אשר הראו כי שימוש ב- VivaSight DL, ביחס לשימוש בחלופה, הביא לחסכון של כ- 35% במשך הזמן שנדרש להשגת בידוד ריאתי.

מטרת הניסוי העיקרית הייתה להעריך את משך זמן פעולת הבידוד הריאתי (הפרוצדורה) בעת השימוש ב- VivaSight DL – צינור הנשמה דו-קני בעל מצלמה מתוצרת החברה, לעומת שימוש בצינור דו-קני רגיל (ללא מצלמה) בשילוב עם ברונכוסקופ. במחקר השתתפו 40 פציינטים, אשר חולקו באופן רנדומלי לשתי קבוצות ניסוי (20 פציינטים בכל קבוצה).

מסקנות הניסוי היו כי משך הזמן הדרוש להחדרה ומיקום מכשיר ה-VivaSight DL של החברה הינו מהיר מאשר השימוש בחלופה, מאפשר וידוא מיקום המכשיר ואף מיקום מחדש של צינור ההנשמה במקרה הצורך ללא שימוש בברונכוסקופ. עוד צוין בפרסום כי לעיתים קרובות מטופלים העוברים ניתוחי בית חזה הינם פציינטים בעלי תפקוד ריאות לוקה בחסר ובעלי סיבולת נמוכה לדום נשימתי ועל כן צנרור מהיר ונכון הינו בעל חשיבות גבוהה בפציינטים אלה.

בקבוצת הניסוי- כשנעשה שימוש במכשיר החברה, גם במקרים בהם חלה התקה של ה- VivaSight DL ממקומו, הבעיה התגלתה במהירות ומיקומו של המכשיר תוקן בקלות ללא צורך בשימוש בברונכוסקופ, אלא תוך שימוש בתמונה המתקבלת ממכשיר החברה בלבד. לעומת זאת, בקבוצת הביקורת- בשישה מקרים בהם נעשה שימוש בחלופה חלה התקה של צינור ההנשמה הדו-קני הרגיל ממקומו והיה צורך בשימוש חוזר במכשיר הברונכוסקופ על מנת למקם מחדש את צינור ההנשמה.

תוצאות המחקר פורסמו  ביום 6 בפברואר 2015 באתר האינטרנט של המגזין Canadian Journal of Anesthesia. מחקר זה הוא המחקר הפרוספקטיבי, רנדומלי והשוואתי הראשון המתפרסם על השימוש ב Vivasight DL. החברה מתכוונת לעשות שימוש בתוצאות המחקר ככלי שיווקי להגדלת היקף מכירות החברה.

ביל אדלמן, מנכ”ל אי.טי.ויו, מציין כי “זהו הניסוי הפרוספקטיבי הרנדומלי ההשוואתי הראשון אשר מתפרסם על שימוש במוצרי החברה. אנו שמחים וגאים על כך שמסקנות הניסוי מתקפות את טענותינו, כי שימוש ב VivaSight מפחית משמעותית את הצורך בשימוש בברונכוסקופ, מקצר את משך ביצוע הפרוצדורה, דבר המאפשר שיפור משמעותי בטיפול בחולים אשר ממילא סובלים לעיתים קרובות מתפקוד ריאות נמוך. אין זה הניסוי הראשון שמוכיח כי שימוש במוצרי החברה מפחית משמעותית את הצורך בשימוש בברונכוסקופ, שהינו מכשיר יקר הן לרכישה והן לתפעול חד פעמי. אנו נמשיך בפעולותינו להרחבת בסיס הנתונים הקליני אודות השימוש במכשור החברה, כולל ביצוע מחקרים קליניים בינלאומיים ובפרט בארה”ב ונעשה שימוש שיווקי בתוצאות מחקרים אלו, כמו גם בתוצאות הניסוי הנוכחי על מנת להעמיק את חדירת החברה לשווקי היעד ברחבי העולם.

אודות בית החולים האוניברסיטאי שבציריך:

למיטב ידיעת החברה, בית החולים האוניברסיטאי הנמצא בעיר ציריך שוויץ, נחשב כאחד מבתי החולים האוניברסיטאיים המובילים ­­­­באירופה ובשוויץ בפרט, ומרכז חשוב לביצוע מחקרים קליניים.

מכשיר ה- VivaSight DL

מכשיר ה-VivaSight DL הינו צינור הנשמה דו-קני חד-פעמי המשמש להנשמה מלאכותית אשר בקצהו התחתון מותקנת מצלמת וידאו דיגיטלית זעירה ברזולוציה גבוהה. המצלמה משדרת את התמונה המצולמת אל מסך, ובכך מאפשרת לחברי הצוות הרפואי תמונה ברורה של דרכי הנשימה העליונות במהלך פרוצדורות כירורגיות המצריכות בידוד ריאתי. השימוש במצלמה מאפשר ניטור דרכי האוויר העליונות יחד עם בידוד ריאה (Lung Isolation) במהלך ביצוע פרוצדורות רפואיות מסויימות ווידוא מיקום הצינור הדו-קני לאורך כל פרוצדורת החסימה הריאתית או לאחריה. מוצר ה- VivaSight DL מיוצר בארבע מידות, אשר להערכת החברה, הן המידות הרלוונטיות לכ- 98% מפרוצדורות בידוד הריאה- ברחבי העולם מתבצעות כ- 1.9 מיליון פרוצדורות בידוד ריאה בשנה.

אודות אי.טי.ויו:

אי.טי.ויו (ETVIEW), חברת בת בבעלות מלאה של החברה, הוקמה ב-2004 ומתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים רפואיים בתחום הפיסיולוגיה הנשימתית בכלל ובתחום ניהול וניטור דרכי הנשימה בפרט. מכשירי החברה מסוגלים לתת מענה לניטור פרוצדורת הבידוד הריאתי. לחברה פלטפורמה טכנולוגית ייחודית, VivaSight, המספקת מענה למרבית הצרכים הרפואיים בפרוצדורות בידוד ריאתי במהלך ניתוחי בית החזה וכן בביצוע הנשמה ובכלל זה הנשמת חירום בטיפול נמרץ באמצעות שימוש חדשני בניטור ויזואלי רציף של הפרוצדורות השונות. המכשור הרפואי של אי.טי.ויו ובכללם מכשיר ה- VivaSight DL קיבל אישורים רגולטוריים של ה-FDA בארה”ב ושל ה-CE באירופה וכן אישורים רגולטוריים נוספים במדינות יעד שונות. לחברה שלושה קווי מוצרים בתחום הפיסיולוגיה הנשימתית ובכלל זה צינור הנשמה חד-קני אשר בקצהו התחתון מותקנת מצלמת וידיאו דיגיטלית זעירה, צינור הנשמה דו-קני עם מצלמת וידיאו זעירה וכן חסם ריאתי. ניטור רציף של דרכי הנשימה העליונות מאפשר מיקום ובקרה של פרוצדורת החסימה הריאתית בין אם בשימוש בצינור חד-קני בשילוב עם חסם ריאתי ובין אם בשימוש בצינור דו-קני במהלך ביצוע פרוצדורות ניתוחיות של בית החזה בחדרי ניתוח. כמו כן, שימוש במכשירי החברה מאפשר ביצוע של פרוצדורות רפואיות נוספות כגון הנשמת חירום ופרוצדורות פיום קנה ביחידות טיפול נמרץ, תחת ניטור וויזואליזציה לאורך כל התהליך.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • כמחצית מהמבוגרים עם אבחנה חדשה של קשריות ריאתיות קטנות מדווחים על תחושות חרדה (CHEST)

    כמחצית מהמבוגרים עם אבחנה חדשה של קשריות ריאתיות קטנות מדווחים על תחושות חרדה (CHEST)

    קרוב למחצית מהמבוגרים עם אבחנה חדשה של קשריות ריאתיות קטנות מדווחים על תחושות מצוקה רגשית ומספר דומה סובל מחרדה כללית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת CHEST. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הציעו כי אבחנה אקראית של קשריות ריאתיות מלווה בשכיחות גבוהה של מצוקה רגשית; למרות שזו לרוב מסווגת בדרגה קלה […]

  • טיפול ב-CPAP עשוי לסייע במניעת סיבוכי יתר לחץ דם בנשים הרות (JAMA Netw Open)

    טיפול ב-CPAP עשוי לסייע במניעת סיבוכי יתר לחץ דם בנשים הרות (JAMA Netw Open)

    טיפול ב-CPAP (או Continuous Positive Airway Pressure) בנשים הרות עם דום נשימה חסימתי בשינה מלווה בירידה משמעותית בשיעורי סוכרת הריונית ובירידה ניכרת בסיכון לקדם רעלת היריון, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה של שישה מחקרים שכללו 809 נשים הרות עם דום נשימה חסימתי בשינה במטרה לקבוע […]

  • האם חסמי חומצה עדיפים על חסמי תעלות מימן לטיפול בדלקת וושט ארוזיבית? (Therapeutics Advances in Gastroenterology)

    האם חסמי חומצה עדיפים על חסמי תעלות מימן לטיפול בדלקת וושט ארוזיבית? (Therapeutics Advances in Gastroenterology)

    בעוד שמרבית חסמי חומצה ממשפחת PCAB (או Potassium-Competitive Acid Blockers) הדגימו שיעורי ריפוי גבוהים יותר מחסמי תעלות מימן (Proton Pump Inhibitors) בחולים עם דלקת וושט ארוזיבית, שני התכשירים עדיפים על פלסבו, כך עולה מתוצאות מטה-אנליזה שפורסמו בכתב העת Therapeutics Advances in Gastroenterology. החוקרים ערכו חיפוש במאגרי נתונים עד 31 במאי, 2023, לזיהוי מחקרים אקראיים ומבוקרים […]

  • גורמי סיכון להיצרות בהשקה לאחר ניתוח כריתת וושט (BMC Cancer)

    גורמי סיכון להיצרות בהשקה לאחר ניתוח כריתת וושט (BMC Cancer)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת BMC Cancer עולה כי דלף מהשקה, מחלות לב וכלי דם וסוכרת הינם גורמי סיכון אפשריים להיצרות בהשקה של הוושט בחולים לאחר כריתת וושט. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון גורמי סיכון להיצרות בהשקה בחולים עם סרטן וושט לאחר כריתת וושט. היצרות בהשקה הינה הסיבוך ארוך הטווח הנפוץ ביותר בחולים לאחר […]

  • האם אלבומין מסייע בחיזוי תוצאות דלקת חדה של הלבלב? (BMC Gastroenterol)

    האם אלבומין מסייע בחיזוי תוצאות דלקת חדה של הלבלב? (BMC Gastroenterol)

    במאמר שפורסם בכתב העת BMC Gastroenterology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי ריכוז אלבומין בדם בתוך 24 שעות מאשפוז מהוות סמן פרוגנוסטי חשוב בחולים עם דלקת לבלב חדה, עם יעילות גבוהה במיוחד בחיזוי נזק בלתי-הפיך לתפקוד איברים ותמותה. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקורלציה בין ריכוז אלבומין בדם בתוך 24 שעות […]

  • הקלה דומה בכאב עם TENS או אופיואידים לאחר ניתוח כיס מרה (Eur J Pain)

    הקלה דומה בכאב עם TENS או אופיואידים לאחר ניתוח כיס מרה (Eur J Pain)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת European Journal of Pain עולה כי טיפול ב-TENS (או Transcutaneous Electrical Nerve Stimulation) בתדירות גבוהה ועצימות גבוהה הוביל להקלה דומה בכאב לאחר ניתוח לפרוסוקפי לכריתת כיס מרה כמו טיפול תוך-ורידי באופיואידים. מדגם המחקר כלל 163 חולים שעברו כריתת כיס מרה בגישה לפרוסקופית בשני מרכזים בשבדיה בין השנים 2019 ו-2023. חולים […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה