בדיקת דם עשויה לסייע לרופאים לשלול מחלת עורקים כלילית בנשים (Menopause)

בדיקת ASGES (Age/Sex/Gene-Expression Score) המוכרת בשם Corus CAD (CardioDx) הינה בדיקה קלה לביצוע ושוללת באופן מהימן מחלת עורקים כלילית בנשים בגיל העמידה עם כאבי חזה, עם מניעת הצורך בבדיקות נוספות, כולל בדיקות פולשניות, כך עולה מנתונים חדשים.

מניתוח הנתונים אודות למעלה מ-300 נשים שלקחו חלק במחקר IMPACT-PCP (Investigation of a Molecular Personalized Coronary Gene Expression Test on Primary Care Practice Pattern, 140 נשים) ו-REGISTRY I (Investigation of Novel Gene Expression Test for Diagnosis of Obstructive Coronary Artery Disease, 180 חולים) שפנו לרופא המטפל בשל תסמינים שהוגדרו כיציבים אך חשובים למחלת עורקים כלילית חסימתית, עלה כי באלו עם מדד ASGES נמוך יותר תועד סיכוי נמוך משמעותית להפניה להערכה לבבית נוספת, בהשוואה לאלו עם מדד גבוה.

83.3% מהמשתתפים עם מדד ASGES גבוה הופנו להערכה לבבית נוספת, התוצא העיקרי של המחקר, זאת בהשוואה ל-4.0% בלבד מאלו עם מדד נמוך. סך כולל של 78.1% מכלל המשתתפים לא עברו בדיקות נוספות.

יתרה מזאת, כמשתנה רציף, החוקרים זיהו קשר משמעותי בין מדד ASGES ובין הסבירות להפניה להערכה לבבית. הקשר נותר משמעותי גם לאחר תקנון לגורמים דוגמת גיל, לחץ דם והרגלי עישון.

במהלך מעקב ממוצע בן 37 ימים במחקר IMPACT-PC ו-278 ימים במחקר REGISTRY I, שלושה מבין 320 המשתתפים הלכו לעולמם; אשפוז, אוטם שריר הלב, אירוע מוחי איסכמי חולף או אירוע מוחי; ארבע מהנשים עברו הכנסת PCI או הכנסת תומכן.

במהלך המעקב בוצע רק צנתור כלילי אחד בחולה עם מדד ASGES נמוך, אך לא זוהתה מחלת עורקים כלילית. שלושה צנתורים בוצעו בקרב אלו עם מדד ASGES גבוה, עם אבחנה של מחלת עורקים כלילית קלה בשתי נשים והכנסת תומכם במקרה השלישי עקב מחלת עורקים כלילית חוסמת.

Menopause 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה