האם נוכחות כלב עשויה לסייע בהקלה על כאב ומצוקה בזמן ביצוע בדיקות דם בילדים? (Pain Manag Nurs)

מנתונים חדשים עולה כי במקרים בהם בדיקות דם בילדים מבוצעות בנוכחות כלב באזור אין ירידה במדדי הכאב או ברמת החרדה של ההורים, אך חלה ירידה בתחושת המצוקה של הילדים.

במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את התועלת של התערבות מבוססת בעלי-חיים להסטת תשומת הלב להפחתת מדדכי כאב ומצוקה של הילדים לפני הבדיקה, במהלך בדיקת הדם ולאחריה.

מדגם המחקר כלל 50 ילדים בגילאי 4-11 שנים שעברו בדיקות דם. המשתתפים חולקו באקראי לקבוצת מחקר (25 ילדים) או קבוצת ביקורת (25 ילדים). ילדים בקבוצת ההתערבות עברו את בדיקות הדם בנוכחות כלב ואילו אלו בקבוצת הביקורת השלימו את בדיקות הדם ללא נוכחות כלב. בשני המקרים, ההורים ליוו את הילד לחדר הבדיקות.

מדד Amended Observation Scale of Behavioral Distress שימש להערכת רמת המצוקה של הילד, בעוד שתחושת הכאב נמדדה באמצעות מדד Visual Analog Scale או Wong Baker Scale; כמו כן, החוקרים בחנו גם את רמות קורטיזול בדם. חרדה של ההורים במהלך הפרוצדורה נמדדה באמצעות State Trait Anxiety Inventory.

בילדים בקבוצת ההתערבות תועדו מדדי מצוקה נמוכים יותר בהשוואה לילדים בקבוצת הביקורת. יתרה מזאת, רמות קורטיזול היו נמוכות יותר בקבוצת ההתערבות בהשוואה לקבוצת הביקורת.

לסיכום, מהנתונים עולה כי נוכחות כלב הביאה להפחתת מדדי מצוקה בילדים במהלך ביצוע בדיקות דם, אם כי לא חל שינוי במדדי כאב או בחרדה של ההורים.

Pain Manag Nurs. 2015;16(2):89-95

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה