האם לשימוש במדי צעדים וניטור לחץ דם אל-חוטי השפעה על לחץ הדם? (מתוך כנס ה-ESH)

הליכה פעילות גופנית

ממחקר בינלאומי שכלל כ-19,000 מבוגרים שהשתמשו במדי צעדים ומדי לחץ דם המבוססים על מכשירי טלפון חכמים, הליכה של אלף צעדים נוספים בחודש לוותה בשיפור משמעותי בלחץ הדם הסיסטולי. ממצאי המחקר פורסמו במהלך כנס ה-ESH (European Society of Hypertension).

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות מבוגרים שהשתמשו במדי צעדים ומדי לחץ דם אל-חוטיים, שכללו שרוולית לחץ דם שהעבירה את מדידות לחץ דם סיסטולי לאפליקציה במכשיר טלפון חכם. הנתונים נאספו ממכשירים של משתתפים שהשלימו לפחות עשר מדידות לחץ דם בחודש.

גיל המשתתפים הממוצע עמד על 50.2 שנים, הם מדדו את לחץ הדם הסיסטולי 28.3 פעמים בחודש וענדואת המדים 23.7 ימים בחודש. החוקרים אספו נתונים אודות משתתפים מלמעלה מ-150 מדינות והציגו את התוצאות לאחר שנה אחת.

בממוצע, בגברים שהגדילו את מספר הצעדים שערכו בחודש באלף צעדים תועדה ירידה מובהקת של 0.13 מ”מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי ובנשים שהגדילו את מספר הצעדים בהיקף דומה נרשמה ירידה משמעותית של 0.21 מ”מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי (p<0.0001). לאחר תקנון לערפלנים שונין, התוצאות היו מובהקות סטטיסטית בגברים, אך לא בנשים, שהיוו עד 10% מהמדגם בלבד.

החשיבות של הממצאים היא בכך שהגדלת היקף הפעילות הגופנית מלווה בירידה קטנה בלחץ הדם הסיסטולי במדגם גדול של משתתפים בתנאי העולם האמיתי. החוקרים מכירים במגבלות המחקר, כולל מגבלה הנובעת מהעדר נתונים אודות הרגלי התזונה, מוצא אתני, טיפול תרופתי ופניה לשירותים רפואיים.

מתוך כנס ה-ESH

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה