רמות hs-Troponin עדיפות על בדיקת CCTA לזיהוי מחלה כלילית משמעותית (מתוך כנס ה-AHA)

בקרב חולים עם חשד לתסמונת כלילית חדה שנבדקו בחדרי מיון בהולנד, בדיקת CCTA (Coronary CT Angiography) לא הובילה לזיהוי טוב יותר של מחלת עורקים כלילית משמעותית בהשוואה להערכה סטנדרטית שכלל בדיקות hs-Troponin (High Sensitivity Troponin).

יתרה מזאת, בדיקת CCTA לא הובילה לעליה בשחרור החולים מחדרי מיון או בשיעור החולים שנותרו זמן קצר יותר בחדר המיון במחקר BEACON (Better Evaluation of Acute Chest Pain With Computed Tomography Angiography), בניגוד למחקרי ACRIN/PA (the American College of Radiology Imaging Network/Pennsylvania Department of Health) ו-ROMICAT II (Rule Out Myocardial Infarction Using Computer Assisted Tomography II).

החוקרים השלימו מחקר פרוספקטיבי, בתווית-פתוחה, רב-מרכזי, אקראי, שכלל חולים שפנו לחמישה מרכזים אמבולטוריים ושני בתי חולים בהולנד עם תסמינים העשויים להתאים לתסמונת כלילית חדה. המחקר לא כלל חולים שנדרשו לצנתור כלילי דחוף או אלו עם היסטוריה של תסמונת כלילית חדה או רה-וסקולריזציה כלילית. תוצא הסיום העיקרי היה מספר החולים שזוהו עם מחלה כלילית משמעותית שדרשה רה-וסקולריזציה בתוך 30 ימים.

מדגם המחקר כלל 500 חולים (47% נשים, גיל ממוצע של 54 שנים).

החוקרים לא זיהו הבדלים בשיעור תוצא הסיום העיקרי, כאשר 9% מהחולים בקבוצת CCTA השלימו רה-וסקולריזציה כלילית בתוך 30 ימים לעומת 7% מהחולים בקבוצת הטיפול הסטנדרטי. השחרור מחדר המיון לא היה נפוץ יותר לאחר השלמת בדיקת CCTA (65% לעומת 59%, p=0.16) ומשך השהות בחדר המיון היה דומה (6.3 שעות בשתי הקבוצות). עלויות הטיפול הישירות היו נמוכות יותר בקבוצת CCTA (337 יורו לעומת 511 יורו, P<0.01) ותועדו פחות ביקורים במרפאות חוץ לאחר השחרור מחדר המיון בחולים שהשלימו בדיקת CCTA (4% לעומת 10%, p<0.01).

הנתונים לא הצביעו על הבדלים בשיעורי ההיארעות של תסמונת כלילית חדה לא-מאובחנת.

לסיכום, מהנתונים עולה כי גישה אבחנתית המשלבת בדיקת CCTA מוקדמת הינה גישה בטוחה, פחות יקרה, החוסכת בדיקות אמבולטוריות בהמשך. עם זאת, בעידן של בדיקות hs-Troponin, בדיקת CCTA אינה מובילה לזיהוי מספר רב יותר של חולים עם מחלה כלילית משמעותית הנדרשים לרה-וסקולריזציה כלילית ובדיקה זו אינה מקצרת את משך השהות בבית החולים.

מתוך כנס ה-AHA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה