אורות כחולים ממסכים ונורות אינם פוגעים ברשתית (Eye)

למרות חשש כי בהייה במכשירים המציגים אורך גל של אור כחול עשויה לפגוע ברשתית בבני אדם, מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Eye, עולה כי במרבית המכשירים הללו מדובר בכמות אור קטנה יותר משמיים כחולים ביום בהיר.

גם בטווח הארוך, אף אחת מהנורות, מחשבלים, טאבלטים ומכשירי טלפון נייידים שנבחנו לא עוררו חשש בכל הנוגע לבריאות הציבור.

במסגרת המחקר, החוקרים בחנו את האור הכחול שנפלט ממספר מקורות, כולל מכשירי טלפון ניידים, טאבלטים, מחשבים ניידים ונורות, לאורך תקופות זמן בדומה לאופי השימוש במכשירים. לאחר כן הם השוו את הנתונים אל מול סף החשיפה לפי ICNIRP (International Commission on Non-Ionizing Radiation Protection).

לאחר השוואת צבעים רבים על המצגים, החוקרים מצאו כי מסך לבן פלט הכי הרבה אור כחול, ולכן התבססו על מסך לבן בבהירות מקסימאלית לצרכיי המדידות. הם גם השוו פליטות אור כחול ממכשירים שונים בהשוואה לכמות הצפויה ביום בהיר עם שמיים כחולים בדרום אנגליה.

החשיפה לאור כחול ביום בהיר ביוני עמדה על כ-10% מגבול הבטחון של סף ICNIRP. ביום מעונן בדצמבר מדובר היה בהיקף של כ-3% מהסף הבטוח.

בהשוואה חשיפה טבעית זו אל מול חשיפה מנורות, מסכי מחשב ומכשירים ניידים, החוקרים מצאו כי אור מלאכותי הוביל לחשיפה קטנה עוד יותר בהשוואה לחשיפה הטבעית.

גם כאשר מניחים כי אנשים בוהים במסכי מחשב במשך שעות במהלך השבוע, החוקרים קובעים כי אין סכנה לרשתית. עם זאת, הם מזהירים כי כמות האור המועבר לרשתית היא תלוית-גיל, ולכן ייתכן וילדים רגישים יותר לאור כחול. מקורות האור הנוחים למבוגרים עלולים לגרום אי-נוחות לילדים.

Eye 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה