אירגון המתמחים ”מרשם” מחדש את מאבק המתמחים לקיצור 26 שעות במשמרת , הר”י ומשה”ב מסתייגים (YNET)

מתמחה עייף

ע”פ דיווחים בתקשורת (ערוץ 10, YNET) מחאת המתמחים בנושא המשמרות הארוכות (26 שעות) חוזרת כעת. את המאבק מוביל אירגון ”מרשם” שמתכנן להעלות השבוע קמפיין ציבורי בנושא.

ד”ר בוצ’ינסקי , מתמחה בפנימית בבי”ח מאיר, מראשי המאבק מצוטט ב-YNET כאומר: “אנחנו עובדים 26 שעות ברצף ובמהלך התורניות האלו אנחנו מרגישים שאנחנו לא יכולים לספק שירותי רפואה טובים כמו שלמדנו וכמו שאנחנו חושבים שמגיע לציבור לקבל. אנחנו מאוד מתוסכלים ואנחנו רוצים לשנות את המצב”.

המתמחים תובעים קיצור המשמרות ל-12 שעות (ו-16 לכל היותר) והגבלה ל-60 שעות משמרות בשבוע. לטענת המתמחים במרבית המדינות המערביות הוגבלו המשמרות לסד”ג של 12-13 שעות בלבד.

יו”ר הר”י , ד”ר אידלמן, הגיב ב-YNET למחאת המתמחים כך : “קיימנו מספר דיונים בנושא בהשתתפות המתמחים. ברור שקיצור משך התורנות בשלב זה עלול להביא לנטל רב יותר על המתמחים שיצטרכו להיות בבית החולים. אומנם המשמרות קצרות יותר אבל מס’ המשמרות גדול מדי וזו הסיבה שרוב המתמחים שהשתתפו בדיונים בהר” י התנגדו לכך. אנו פועלים להגדלת מספר התקנים ובנוסף נאבקים לקידום תנומות במהלך התורנות, על מנת לאפשר למתמחים במהלך התורנות לנוח לא פחות משעתיים. כל זאת בנוסף לדרישה של לא יותר מ- 6 תורנויות בחודש”.

משרד הבריאות מסר בתגובה כי : “הנושא נדון בבית משפט ביולי 2014. פס”ד למעשה לא קיבל את עמדת המתמחים. פסק הדין קבע שעל הממשלה לאפשר תנומות יזומות בלילה למתמחים המבצעים תורנות בין 2-4 שעות. הדבר עוגן בצו משרד הכלכלה (תמ”ת). לשם כך ניתנו בתחילת 2016 תקנים, תוספת כספית לתורנויות סטאזרים וכוח אדם מינהלי. התקנים פוזרו לאחרונה וכעת בתי החולים בהליכי איוש תקנים אלו. יש לציין כי בזמנו נבחנו חלופות שונות בינהן קיצור זמן התורנות, אולם בהצעה זו הייתה הן פגיעה ברצף הטיפול בחולים וכן העמסה במספר התורנויות אותן מתמחים יאלצו לבצע. משרד הבריאות יוודא שבתי החולים מאיישים את התקנים כנדרש. במידה ולא, הם יזומנו לבירור. יש לציין ולהדגיש כי שר הבריאות יעקב ליצמן בעת שביתת הרופאים בשנת 2011 (בהיותו סגן שר) דרש להכניס סעיף בהסכם הקובע קיצור משך התורנויות למתחמים אך נציגי המתמחים וכן הר?י, סירבו ודחו את הדרישה משום מה”.

לדיווח ב-YNET

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה