טיפול במוזיקה עשוי להקל על חרדה וכאב עקב אנגינה לאחר אוטם לבבי בחולי אי-ספיקת לב (מתוך כנס ה-ESC)

מתוצאות מחקר MUSIC-HF, שהוצגו במהלך כנס ה-European Society of Cardiology, עולה כי מוזיקה עשויה להקל על חרדה וכאב בחולי אי-ספיקת לב הסובלים מאנגינה לאחר אוטם שריר הלב.

מדובר בתת-מחקר של מחקר גדול יותר, שכלל 230 חולים, שחולקו באקראי לשני מפגשים יומיים בני 12 דקות בהם האזינו למוזיקה מרגיעה.   לפני הטיפול החוקרים והמוזיקאים עבדו עם כל משתתף במטרה לקבוע את שמונת סוגי המוזיקה המרגיעים ביותר. עבור רבים, מדובר היה במוזיקה קלאסית, אך אחרים הגיבו טוב יותר לסוגים אחרים.

לאחר בחירת סוג המוזיקה, הקצב/מהירות והטון נבחנו להערכת התגובה של המטופלים ולבחון את ביטוי האנדורפינים. לסיום, דיסקים של בחירות מוזיקה שתאמו לכל מדדי ההרגעה הושאלו למטופלים והוחלפו כל שלושה חודשים.

מדד VAS (Visual Analog Scale) שימש להערכת חרדה, תחושת כאב ומצוקה בתחילת כאבי חזה לאחר חצי שעה ושעה. שלושת המצבים שולבו יחדיו לתוצא סיום אחד.

בקבוצת ההתערבות תועדה ירידה משמעותית בחרדה, תחושת כאב ומצוקה עקב כאב בהשוואה לקבוצת הביקורת. גם לאחר תקנון למספר משתנים ובדיקות פוסט-הוק, בקבוצת ההתערבות תועדה ירידה משמעותית בשלושת המדדים, אך לא זוהו הבדלים משמעותיים בקבוצת הביקורת.

עקומות Kaplan-Meier להישרדות לאחר שלוש שנות מעקב עמדו על 76.4% בקבוצת ההתערבות, בהשוואה ל-72% בקבוצת הביקורת והישרדות ללא אירועים כליליים חדשים עמדה על 50.8% לעומת 28.6%, בהתאמה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהמחקר עולה כי מוזיקה עשויה לשמש כאמצעי תרפואיטי. ניתן להאזין למוזיקה למעלה מפעמיים ביום, אך מומלץ להקפיד לפחות על האזנה למוזיקה במשך 12 דקות.

מתוך כנס ה-ESC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה