מדד MORES עדיף על FRAX ככלי סקר לאוסטיאופורוזיס בגברים (Ann Fam Med)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Annals of Family Medicine, עולה כי מדד MORES (Male Osteoporosis Risk Estimation Score), על-בסיס גורמי סיכון קליניים בלבד, הינו כלי סקר יעיל יותר לאוסטיאופורוזיס בגברים, בהשוואה למדד FRAX (Fracture Risk Assessment).

החוקרים מדווחים על ניתוח נתוני סקר NHANES III, מדגם ארצי מייצג של אוכלוסיית ארצות הברית, תוך השוואת מאפייני FRAX ו-MORES לזיהוי גברים בסיכון לאוסטיאופורוזיס. המדגם כלל 1,498 גברים, בגילאי 50 שנים ומעלה, עם בדיקת צפיפות עצם ומדד T-score של 2.5- ומטה בצוואר הירך או כלל ירך.

67 מבין 1,498 הגברים אובחנו עם אוסטיאופורוזיס (4.5%) בירך. הרגישות, סגוליות ושטח מתחת לעקומה של מדד MORES עמדו על 0.96, 0.61 ו-0.87, בהתאמה. הרגישות, סגוליות ושטח מתחת לעקומה של מדד FRAX עמדו על 0.39, 0.89 ו-0.79, בהתאמה. שיעור המתאם בין הבדיקות היה נמוך.

החוקרים כותבים כי בהשוואה למדד MORES, מדד FRAX הינו כלי פחות רגיש לאוסטיאופורוזיס על-בסיס הסף המקובל כיום לפי ה-USPSTF (US Preventive Services Task Force). גישה משולבת הכוללת את מדד MORES לזיהוי גברים בהם יש מקום להשלמת בדיקת צפיפות עצם ואת מדד FRAX להנחיית ההחלטות לטיפול, על-בסיס הסיכון לשברים בעתיד, הובילה לזיהוי 82% מהגברים המועמדים לטיפול על-פי הנחיות ה-National Osteoporosis Foundation.

Ann Fam Med. 2016;14:365-369

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה