מחקר ASCEND-2: הטיפול ב-Ceritinib (זיקאדיה) בחולי NSCLC עם טיפול קודם ב-crizotinib (קסאלקורי) משיג תגובה יציבה ומשמעותית קלינית תוך כדי הדגמת סבילות סבירה (J Clin Oncol)

מחקר חדש (ASCEND-2) מצביע על כך שטיפול באמצעות Ceritinib (זיקאדיה, נוברטיס) בחולי סרטן ריאות מסוג תאים לא קטנים (NSCLC) שטופלו לפני כן ב crizotinib(קסאלקורי , פייזר) מדגים עקביות בפעילותו כפי שנמצאה ב- ASCEND-1 , ומציג תגובה יציבה ומשמעותית מבחינה קלינית תוך כדי הצגת סבילות סבירה, לרבות במטופלים עם גרורות במוח.

ברקע מסבירים החוקרים כי נתוני מחקר משלב I , (ASCEND-1) , הראו את יעילות סריטיניב במטופלים עם NSCLC עם ALK מסודר מחדש, ללא תלות בסטטוס הגרורות במוח ובקבלת טיפול קודם עם חוסם של פרוטאין ה-ALK . הנתונים המוצגים במחקר הנוכחי נלקחו ממחקר שלב II , (ASCEND-2) , שבו הוערכה יעילות ובטיחות סריטיניב במטופלים עם NCSLC עם ALK מסודר מחדש שטופלו לפי כן לפחות בכימותרפיה אחת מבוססת פלטיניום ואשר חוו התקדמות מחלה תוך כדי מתן קריזוטיניב כטיפול האחרון שקיבלו.

החוקרים מציינים שמטופלים עם NSCLC מתקדם עם ALK מסודר מחדש, לרבות כאלה שהיו א-סימפטומטיים או יציבים בתחילת המחקר מבחינה ההשפעה הנוירולוגית של הגרורות במוח, קיבלו סריטיניב 750 מ”ג ליום.

הערכת תגובה כל גופית ותוך מוחית הוערכו ע”י החוקרים (בהתאם לפרוטוקול RECIST גירסה 1.1) .

דיווחי תוצאות של המטופלים גם עברו הערכה באמצעות סרגל הסימפטומים של סרטן ריאה האירופאי (של 30 סעיפים כלליים ו-13 סעיפים ספציפיים לסרטן ריאות בשאלון איכות חיים) .

החוקרים מדווחים כי גוייסו 140 מטופלים שקיבלו שני סדרות טיפול או יותר, כאשר כל המשתתפים טופלו בעבר עם קריזוטיניב.

חציון משך החשיפה לטיפול היה 8.8 חודשים (בטווח בין 0.1-19.4) , וחציון המעקב אחר הטיפול עם סריטניב היה 11.3 חודשים (בטווח 0.1-18.9) .

שיעור התגובה על פי הערכת החוקרים היה 38.6% (95% CI, 30.5% to 47.2%). יעדי מחקר משניים, כולם על בסיס הערכת החוקרים, כללו שיעור שליטה במחלה (77.1%; 95% CI, 69.3% to 83.8%), זמן חציוני לתגובה (1.8 חודשים, בטווח בין 1.6-5.6) , חציון משך זמן התגובה (9.7 חודשים, בטווח בר סמך ב-95% הסתברות של 7.1-11.1 ) , וחציון הישרדות ללא התקדמות מחלה (5.7 חודשים, בטווח בר סמך ב-95% הסתברות של  של 5.4-7.6) .

מבין 100 המטופלים שהיו בתחילת המחקר עם גרורות במוח, 20 היו עם נגעי מטרה פעילים. שיעור התגובה הכולל התוך מוחי על בסיס הערכת חוקר היה 45% (בטווח בר סמך בין 23.1%-68.5%) .

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר (ברובם בדרגת חומרה 1 או 2) עבור כלל המטופלים היו בחילות (81.4%) , שילשול (80%) והקאות (62.9%) .

דיווחי מטופלים על תוצאות הטיפול הראו מגמה לשיפור בנטל הסימפטומים . מדד איכות החיים הכולל נשמר לאורך הטיפול.

החוקרים מסכמים כי באופן עקבי לפעילות הטיפול כפי שנמצאה ב- ASCEND-1, סריטניב משיג תגובה יציבה ובעלת משמעות קלינית תוך כדי הצגת סבילות סבירה במטופלים שטופלו לפני כן בכימותרפיה וקריזוטיניב , לרבות אלה שהיו עם גרורות במוח.

J Clin Oncol.2016 Jul 18.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה