ההשפעות המזיקות של רעש ביחידות טיפול נמרץ בילדים (J Crit Care)

חולים, בני משפחה וצוות רפואי ביחידות טיפול נמרץ בילדים נחשפים באופן קבוע לרמות רעש גבוהות מהמומלץ, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהלך חודש יולי בכתב העת Journal of Critical Care.

החוקרים מסבירים כי ההשפעות המזיקות של רעש על פגים תועדו היטב בספרות הרפואית. יש עדויות ברורות לשינויים בתגובות פיזיולוגיות דוגמת שינויים בקצב הנשימה, ריוויון חמצן בדם, קצב לב ולחץ דם.

איגודים בינלאומיים שונים טענו כי הטווח הבטוח לרעש הוא בין 0 dBA ועד 80 dBA. להערכת רמות הרעש ביחידות טיפול נמרץ בילדים, להן נחשפים בני משפחה ואנשי צוות, החוקרים גייסו 100 מטופלים (גיל ממוצע של שבע שנים) ואת בני משפחתם.

מקורות הרעש נקבעו עפ”י סקר שמילאו אחיות לצד מיטת החולה (אחיות יום ולילה) ובני המשפחה של החולה. תפישתם את דרגת הרעש בחדר תועדה גם כן. הורים נכחו בנקודות זמן שונות שנעו בין 43-61% מהזמן, בעיקר במהלך היום.

החוקרים קבעו כי בסיכומו של דבר, רמת הרעש הממוצעת בחדר פרטני נעה בין 56.1 dBA עד 79.5 dBA. מניתוח נוסף עלה כי במהלך כ-3% מהיום רמת הרעש בחדרים עלה על 70 dBA. בנוסף, במשך מעט למעלה מ-10% מהיום שיא רמות הרעש עלה על 100 dBA.

רמת הרעש הייתה גבוהה יותר במהלך היום מאשר בלילה. במהלך שעות היום, תועד הבדל מובהק סטטיסטית ברמות הרעש בין 7-10 בבוקר ובין 13-16 אחרי הצהריים, בהשוואה לשאר היום. בלילה, בשעות 19-22 תועדה דרגת רעש גבוהה יותר משמעותית בהשוואה לדרגות הרעש בשעות הלילה אחרות.

אחיות שעבדו במשמרות יום, אחיות במשמרות לילה ובני המשפחה של החולים זיהו כי מקור הרעש העיקרי נבע מהמוניטורים וההתראות שלהם. המקורות הבאים לרעש כללו רעש מנשם או מיחידת טיפול הנמרץ, בתלות בגורם שהעריך את מקור הרעש.

מהנתונים עולה כי בני המשפחה ראו במוניטורים מקור רעש משמעותי כפליים בהשוואה לאחיות.

החוקרים קוראים לאמץ גישות להפחתת דרגות הרעש ומשך החשיפה לרעש.

J Crit Care 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה