Dexamethasone מוריד את שכיחות אירועי חום לאחר ברונכוסקופיה בילדים (Chest)

ממחקר חדש מישראל, שפורסם בגליון ינואר של Chest, עולה כי מנה יחידה של Dexamethasone, הניתנת לפני ברונכוסקופיה עם BAL (Bronchoalveolar Lavage) בילדים, מפחיתה את שיעורי אירועי החום לאחר הפרוצדורה.

לדברי ד”ר פיקארד, מבית החולים שערי צדק בירושלים, תופעת הלוואי הזו גורמת ליותר מרק דאגה בקרב המטפלים, ומובילה גם להערכה רפואית והתערבויות מיותרות.

במחקר פרוספקטיבי קודם, מצאו החוקרים כי קרוב למחצית מהנבדקים הללו פיתחו חום. הדבר לא נובע מבטקרמיה, אלא קשור בשחרור ציטוקינים לזרם הדם מתאים אלבאולרים.

בכדי לבחון את השפעת סטרואידים בנסיבות אלו, החוקרים חילקו באקראי 69 ילדים, לטיפול ב- Dexamethasone במינון 5 מ”ג לק”ג, או סיליין, לפני הפרוצדורה.

סה”כ, 3 ילדים (9.6%) מבין מטופלי Dexamethasone פיתחו חום לאחר ברונכוסקופיה, לעומת 26 ילדים (68%) מהילדים שטופלו בסיליין. בנוסף, במטופלי Dexamethasone חום הופיע בשלב מאוחר יותר (לאחר 12.3 שעות), בהשוואה למטופלים בסיליין (לאחר 5.4 שעות).

לפיכך, החוקרים טוענים כי מתן מנה בודדת של Dexamethasone עשויה למנוע אירוע חום לאחר ברונכוסקופיה בילדים. עם זאת, דרושים מחקרים נוספים בכדי לקבוע מהו משטר המינון האופטימלי.

Chest 2007;131:201-205.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה