מיפוי PET מזרז קבלת החלטות בסרטן קלורקטאלי עם גרורות כבדיות (מתוך Arch Surg)

מחקר חדש מצא, כי מיפוי טרום ניתוחי בעזרת PET משפר את תהליך הסלקציה בחולים המיועדים לעבור הסרת גרורות כבדיות של סרטן קולורקטאלי.

החוקרים מסבירים, כי PET התגלה כשיטת הדמיה משלימה לאיתור גרורות, שלא זוהו ע”י שיטות ההדמיה הקונבנציונאליות כמו CT ו-MRI.

במסגרת המחקר, העריכו החוקרים את ההשפעה של PET או PET-CT בשילוב עם שיטות הדמיה אחרות על ההחלטות בניהול הקליני ב-71 חולים, שהיו מיועדים לעבור ניתוח להסרת גרורות כבדיות של סרטן קולורקטאלי.

עפ”י דיווחי החוקרים, שלושים מתוך 229 הנגעים שזוהו ע”י כל סוגי ההדמיה, נראו בשיטות ההדמיה הקונבנציונאלית ולא ב-PET, ו-46 נראו ב-PET, אך לא בשיטות ההדמיה הקונבנציונאליות. 153 (67%) מהנגעים נראו בשניהם.

מתוך 23 החולים שבהם PET איתר מחלה נוספת, למרביתם היו ממצאים חוץ בטניים (57%). לעשרה חולים היו ממצאים תוך בטניים, כולל ארבעה עם מחלה תוך כבדית, חמישה עם מחלה חוץ כבדית, ואחד עם שתיהן.

לדברי החוקרים, ממצאי PET שינו משמעותית את הניהול הקליני ב-17 חולים (24%).

מהתוצאות עולה, כי PET הינו יעיל באישור נגעים, הנחשדים כגרורות עפ”י ממצאים בשיטות ההדמיה הקונבנציונאליות. יתרה מזאת, PET מסוגל לאתר גרורות נוספות שלא זוהו בשיטות ההדמיה הקונבנציונאליות.

יתרונות אלה הם בעלי השלכות ישירות על ניהול החולה, ובכך יכולים לשפר את בחירת החולים ולהגביל את מספר הניתוחים שאינם הכרחיים במצב זה.

בהתבסס על ממצאי המחקר, החוקרים ממליצים על שימוש רוטיני ב- PET, כאשר הוא זמין, להערכת חולים עם גרורות כבדיות של סרטן קולורקטאלי שהינן פוטנציאליות לעבור הסרה.

Arch Surg 2006;141:1220-1226

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה