הקשר בין רמת הומוציסטאין גבוהה באם וסכיזופרניה (Arch Gen Psychiatry)

ממחקר חדש שפורסם בגליון ינואר של Archives of General Psychiatry, עולה כי קיים קשר בין רמות הומוציסטאין מוגברות בטרימסטר השלישי, ובין סיכון מוגבר להתפתחות סכיזופרניה ביילוד.

לדברי החוקרים, לממצאים עשויים להיות השלכות חשובות בכל הקשור להבנת הסיבות לסכיזופרניה, המשפיעה על התפתחות המוח בתקופה שלפני הלידה. החוקרים מוסיפים כי ידוע שקיים קשר בין רמות הומוציסטאין מוגברות ובין הפרעות בתפקוד השלייתי וסיבוכי הריון.

בכדי לבחון באם רמות הומוציסטאין מוגברות באם, במהלך הטרימסטר השלישי, קשורות גם בסיכון להתפתחות סכיזופרניה בצאצא הבוגר, ערכו החוקרים מחקר עוקבה מהלידה, שכלל למעלה מ-12,000 משתתפים, שנולדו בין 1959 ועד 1967, ועקבו אחר התפתחות סכיזופרניה בין 1981 ועד 1997.

סה”כ, 63 משתתפים אובחנו עם סכיזופרניה והפרעות אחרות בספקטרום, להם הותאמו 122 ביקורות, ללא המחלה.

במודל שבחן את רמות הסף של הומוציסטאין בטרימסטר שלישי, מצאו החוקרים כי קיים קשר בין רמות הומוציסטאין מוגברות ובין עליה משמעותית בסיכון לסכיזופרניה (OR=2.39).

החוקרים מעלים את האפשרות לפיה הומוציסטאין עשוי להשפיע על מבנה ותפקוד המוח, או להוביל לנזקים עדינים לוסקולריזציה השלייתית, המפריעה למעבר החמצן לעובר.

במידה ויצליחו לאשר קשר סיבתי בין השניים, יש אפשרות כי הדבר יוביל למניעת מקרי סכיזופרניה באמצעים פשוטים, דוגמאת תוספי חומצה פולית בשלבים מאוחרים של ההריון.

Arch Gen Psychiatry 2007;64:31-39.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה