זיהומים בשליה יכולים להיות קשורים ללידה מוקדמת של תינוק ממין זכר (מתוך Am J Obstet Gynecol)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת דצמבר של American Journal of Obstetrics and Gynecology, עולה כי בקרב לידות טרם המועד, תרביות שליה עשויות יותר להראות עדות לזיהום, כשהתינוקות ממין זכר.

לדברי החוקרים, האטיולוגיה של רוב המקרים של לידה מוקדמת אינה ידועה וגם תוצאות היריון פחות טובות של תינוקות ממין זכר לעומת מין נקבה גם כן אינן מוסברות.

החוקרים רצו לקבוע אם יכולים להיות הבדלים בהיסטולוגיה של השליה וזיהום או דלקת בין תינוקות זכרים ונקבות, שנולדו טרם המועד.

במחקר נבדקו שליות וחבלי טבור של 446 תינוקות, שנולדו בין השבועות 23 עד 32 ונמצא כי תינוקות זכרים עשויים יותר להיות בעלי תרביות שליה חיוביות בהשוואה לנקבות (63.4% מול 51.8%). הממצא היה משמעותי.

בנוסף, תינוקות זכרים היו יותר עתידים להראות עדות בדם טבור לזיהום עם Mycoplasma hominis ו-Ureaplasma urealyticum (27.6% מול 19.2%).

ההבדל ההיסטולוגי היחיד בין שליה של תינוק ממין זכר לזו של נקבה היה אינפילטרציה תאים לימפופלסמציטים לדסידואה (6.3% מול 0.9%). דבר זה מציע כי תגובה אימהית חיסונית לרקמת העובר יכולה להיות נפוצה יותר בעוברים זכרים.

לסיכום, הסיכון הגדול יותר לזיהום בשליה בתינוק ממין זכר טרם מועד לעומת שליה בתינוק ממין נקבה, אם יוכח, יכול לספק רמזים ולעזור להסביר את העלייה בשיעור לידה טרם המועד או התמותה הגבוהה יותר בקרב עוברים ותינוקות ממין זכר.

Am J Obstet Gynecol 2006;195:1533-1537

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה