ERLOTINIB אושרה בישראל לטיפול בסרטן לבלב גרורתי (הודעת חברת רוש)

חברת רוש הודיעה היום כי טרסבה (ERLOTINIB ), התרופה לטיפול בסרטן הריאה הניתנת בצורת טבלייה, אושרה בישראל להתוויה נוספת- לטיפול בסרטן לבלב גרורתי. טרסבה היא הטיפול הראשון, מזה עשור, שהוכיח הארכת חיים משמעותית בחולים עם מחלה  קטלנית זו, בה שיעור ההישרדות לחמש שנים לא השתנה במשך עשורים ונותר פחות מ-5% בלבד.

הבקשה לאישור ההתוויה הנוספת של טרסבה לטיפול בסרטן לבלב התבססה על מחקר פאזה שלישית (PA.3), שבו טרסבה בשילוב עם ג’מציטאבין הראתה יעילות מוגברת. 

סרטן לבלב נחשב לאחד סוגי הסרטן הקטלניים ביותר והוא הסרטן העשירי בשכיחותו באירופה. בשנת 2002, אובחנו באירופה יותר מ-78,000 מקרים חדשים של סרטן לבלב, כאשר שיעור התמותה עמד על כ-82,000 מקרים בשנה. סרטן זה עמיד לטיפולים כימותרפיים ולהקרנות ונוטה להתפשט במהירות לאברים אחרים בגוף, עובדה המובילה לשיעורי תמותה גבוהים ולתוחלת חיים קצרה במיוחד.



  • בנובמבר 2005 אישר מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA)  את טרסבה להתוויה נוספת- כקו טיפולי ראשון לטיפול בסרטן לבלב גרורתי בשילוב עם ג’מציטבין. כיום התוויה זו מאושרת ביותר מ-15 מדינות נוספות ברחבי העולם.

  • מנגנון פעולתה של טרסבה ייחודי וממוקד מטרה- טרסבה מכוונת כנגד תאי הגידול תוך שמירה על תאים תקינים, היא בעלת פרופיל בטיחותי גבוה עם מעט תופעות לוואי הניתנת כטבלייה אחת ליום. 

  • סרטן לבלב נחשב לאחד סוגי הסרטן הקשים והקטלניים לטיפול. שכיחותו  של סרטן הלבלב עלתה בהדרגה  ב-25 השנים האחרונות והוא שכיח יותר בקרב  גברים בני 40-60. לא ידועים עדיין גורמים ברורים למחלה. לעיתים סרטן זה עמיד לטיפולים כימותרפיים ולהקרנות ונוטה להתפשט במהירות לאברים אחרים בגוף (שליחת גרורות), עובדה המובילה לשיעורי תמותה גבוהים ולתוחלת חיים קצרה במיוחד. 

מקור הידיעה – דוברות חברת רוש.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה