אלדוסטרוניזם ראשוני נפוץ בקרב מטופלים עם אבחנה חדשה של יתר לחץ דם (מתוך J Am Coll Cardiol)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת דצמבר של Journal of the American College of Cardiology, עולה כי אלדוסטרוניזם ראשוני משפיע על כמעט 5% מהמטופלים עם אבחנה חדשה של יתר לחץ דם.

אלדוסטרוניזם ראשוני הרבה יותר נפוץ ממה שאנשים חושבים, וניתן לזהותו רק על ידי אלגוריתם אבחוני מתאים, אחרת הוא יכול להיות לא מאובחן במשך שנים רבות היות והוא מחקה יתר לחץ דם ראשוני.

החוקרים בדקו את השכיחות של APA (aldosterone-producing adenomas ) בקרב 1180 מטופלים עם אבחנה חדשה של יתר לחץ דם המופנים למרכזים מיוחדים לטיפול ביתר לחץ דם באיטליה.

השכיחות הכללית של היפר אלדוסטרוניזם במטופלים אלה הייתה 11.2% וליותר מ-40% מהמטופלים היה APA כגורם ליתר לחץ דם חדש זה.

APA עתיד יותר להיות מאובחן במרכזים, אשר לוקחים דגימה מוריד אדרנל והיפר אלדוסטרוניזם אדיופטי היה עתיד יותר להיות מאובחן במרכזים, שלא ביצעו דגימה מוריד אדרנל.

לדברי החוקרים, הם מאמינים כי כל המטופלים עם אבחנה חדשה של יתר לחץ דם צריכים לעבור סיקור עבור אלדוסטרוניזם ראשוני. האינדיקציה למבחני הסיקור אפילו יותר משכנעת, כשמדובר במטופלים עם היפוקלמיה, יתר לחץ דם עמיד (רפרקטורי), יתר לחץ דם בדרגה 2 או 3 ו/או עדות לנזק לאיברי מטרה (מיקרו אלבומינוריה, LVH באקו, ליקוי בתפקוד דיאסטולי, אירועים צרברווסקולרים קודמים).

לסיכום, החוקרים מייעצים למטופלים עם יחס אלדוסטרון / רנין גבוה (גבוה ב-26 מהבסיס, כאשר אלדוסטרון נמדד ב-ng/dl ורנין נמדד כפעילות רנין בפלסמה ב-ng/mL/h) לפנות למרכזים המטפלים ביתר לחץ דם לשם בירור נוסף.

J Am Coll Cardiol 2006;48:2293-2300

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה