Topiramate יעיל כנגד הפרעות אכילה הקשורות בשינה (J Clin Psychiatry)

ממחקר חדש עולה כי Topiramate הוא טיפול בטוח ויעיל כנגד הפרעות אכילה הקשורות בשינה (SRED Sleep-Related Eating Disorder).

לדברי החוקרים, SRED היא הפרעה התנהגותית עם שילוב הכולל השכמות ליליות חוזרות של הפרעת שינה, עם הרגלי האכילה הקומפולסיביים במהלך היום, של הפרעת אכילה. SRED מאופיינת בהשכמות חלקיות או מלאות משינה, עם אכילה קומפולסיבית, לרוב מזונות עתירי-קלוריות.

החוקרים ערכו רישום רטרוספקטיבי של חולים שטופלו ב- Topiramate בעקבות SRED, במרפאות שינה. החולים אובחנו על-פי הקריטריונים במהדורה השניה של International Classification of Sleep Disorders. תגובה לטיפול הוגדרה כגבוהה מאוד או גבוהה, על-פי מדד Clinical Global Impressions of Improvement (CGI-I).

סה”כ, 30 חולים טופלו ב- Topiramate, 25 מהם השתתפו בפגישה אחת לפחות בהמשך. הגיל הממוצע של 25 המשתתפים עמד על 44 שנים, 76% היו נשים. הגיל הממוצע בעת אבחון SRED עמד על 25.2 שנים. לפני התחלת הטיפול ב- Topiramate, כל המשתתפים דיווחו על אכילה לילית על בסיס לילי, ומרביתם דיווחו על מספר אפיזודות אכילה בכל לילה. המינון הממוצע של Topiramate עמד על 135 מ”ג, במהלך תקופה של 11.6 חודשים.

ניתוח תוצאות CGI-I העלה כי 17 מ-25 המשתתפים (68%) הגיבו לטיפול, 7 מהם נותרו ללא שינוי (28%), והחמרה נרשמה במטופל אחד (4%). 28% מהמטופלים (7/25) איבדו יותר מ-10% ממשקל גופם (15 ק”ג, 13.6 ק”ג, 9.1 ק”ג, 8.6 ק”ג, 6.8 ק”ג, 6.4 ק”ג ו-5 ק”ג).

21 חולים (84%) דיווחו על תופעות לוואי. תופעות הלוואי השכיחות כללו נימול (20%), ישנוניות מוגברת במהלך שעות היום (16%), והפרעות בתפקוד המיני (12%). לא נרשמו תופעות לוואי חמורות. 41% מהמגיבים (7 מ-17 חולים) הפסיקו את הטיפול ב- Topiramate לאחר 12.4 חודשים, בממוצע.

לסיכום, הממצאים מצביעים על כך ש-Topiramate הינו טיפול יעיל בחולי SRED, למרות שתופעות הלוואי פגיעות בנסבלות הטיפול. לאור המחסור בטיפולים תרופתיים יעלים כנגד SRED, דרוש מחקר מבוקר במדגם גדול יותר של חולים.

J Clin Psychiatry 2006;67:1729-1734.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה