טיפולים חוזרים במשאפי סטרואידים יעילים לטיפול בהתקפי אסתמה (Chest)

ממחקר חדש עולה כי מנות חוזרות של טיפול במשאפי סטרואידים, הניתנות בתקופת זמן קצרה יחסית, הן הטיפול הטוב ביותר להתקפי אסתמה.

לדברי החוקרים, משאפי סטרואידים נחשבו בלתי-יעילים לטיפול בהתקפי אסתמה. אולם, הסקירה הנוכחית תומכת בבירור בשימוש במשאפי סטרואידים לטיפול בהתקפי אסתמה בילדים ומבוגרים.

החוקרים בחנו את הנתונים מ-17 מחקרים אקראיים, מבוקרים, שכללו טיפול בחדר מיון בקרב 470 מבוגרים ו-663 ילדים.

לאחר 2-4 שעות של טיפול במנות חוזרות של משאפי סטרואידים, נרשמה ירידה משמעותית בסיכוי לאישפוז בבית החולים (OR=0.30), בהשוואה לטיפול פלסבו.

המטופלים במשאפי סטרואידים זכו גם לשיפור קליני מהיר יותר, בהשוואה לאלו שטופלו בסטרואידים באופן סיסטמי, או מטופלי פלסבו. בקרב המטופלים במשאפי סטרואידים, OR לשיחרור מוקדם מחדר המיון, עמד על 4.7.

יתרה מזאת, טיפול במשאפי סטרואידים הביא לשיפור קליני ושיפור במדדי בדיקות ספירומטריה, כבר לאחר 60 דקות מהתחלת הטיפול. אולם, בהשוואה לפלסבו, או טיפול סיסטמי בסטרואידים, השיפורים הללו היו משמעותיים רק כאשר החולים טופלו במספר מינונים, ביחד עם ביתא-אגוניסטים.

לסיכום, החוקרים מאמינים כי הממצאים מצביעים על כך שלסטרואידים יעילות מהירה, כאשר ניתנים במרווחים של 30 דקות, או פחות, במהלך 90-120 דקות. למרות שטיפול סיסטמי בסטרואידים נותר טיפול הבחירה בהתקפי אסתמה, היעילות המוקדמת הזו עשויה להיות משמעותית לטיפול במקרים הקשים ביותר.

Chest 2006;130:1301-1311.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה