Palifermin מצמצם את שכיחות מוקוזיטיס בעקבות כימותרפיה בחולי סרטן המעי הגס והרקטום (J Clin Oncology)

מחקר חדש מצא כי Palifermin (Kepivance) מפחית את היארעות פצעים וכיבים כואבים בפה, בחולי סרטן גרורתי של המעי הגס והרקטום, המקבלים טיפול כימותרפי הכולל FLuoracil/Leucovorin. התרופה הביאה לשיפור משמעותי וירידה משמעותית ב-Oral Mucositis.

Palifermin משווק כבר בארה”ב, וקיבל את אישור FDA בסוף 2004, לטיפול בחולים עם סרטנים המטולוגיים, המקבלים טיפולי הקרנות או כימותרפיה אינטנסיביים.

במחקר הנוכחי, שכלל 64 חולים עם סרטן המעי הגס והרקטום, Palifermin ניתן דרך הוריד, במינון של 40 מיקרוגרם לק”ג, למשך 3 ימים רצופים, לפני כל שני מחזורים רצופים של טיפול כימותרפי.

החוקרים מצאו ירידה משמעותית בשכיחות מוקוזיטיס בפה, בדרגה 2 או יותר לפי סיווג WHO, שעמדה על 26% בקרב מטופלי Palifermin, בהשוואה ל-61% במטופלי פלסבו לאחר מחזור ראשון, ו-11% בקרב מטופלי Palifermin, לעומת 47% ממטופלי פלסבו לאחר המחזור השני. עם זאת, לא נמצאו הבדלים משמעותיים בין שתי הקבוצות בנושא היארעות וחומרת השלשולים, או בשיעורי ההישרדות הכוללים.

החוקרים מאמינים כי Palifermin הוא טיפול בטוח ויעיל.

במאמר מערכת שהתייחס למחקר, נכתב כי המחקר אכן הוכיח פעילות ביולוגית של Palifermin, עם ירידה בשיעור מוקוזיטיס במטופלים. עם זאת, התוצאות ממחקר בודד אינן צפויות לשנות את הגישה הקלינית, הן בשל גודל המדגם הקטן, הירידה בשימוש הקליני במשטרי כימותרפיה ששימשו במחקר (בולוס של Fluorouracil עם Leucovorin), זמינות טיפולי קריותרפיה (שלא נבדקו במחקר), ועלות הטיפול.

J Clin Oncology 2006;24:5194-5200 & 5183-5185.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה