טיפול ב-Letrozole לשמירה על הפוריות בסרטן שד (J Clin Endocrinol Metab)

ממחקר חדש, שפורסם בגליון אוקטובר של Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, עולה כי טיפול ב-Letrozole מביא לסטימולציה שחלתית, ללא הגברת החשיפה לאסטרוגן וגונאדוטרופינים בנשים עם סרטן שד, המעדיפות בהקפאת עוברים או ביציות לפני טיפולי כימותרפיה.

Letrozole יכול לשמש להגדלת בטיחות טיפולי IVF בנשים עם היסטוריה של סרטן שד. הטיפול יביא לתוצאות דומות לאלו של טיפולי IVF סטנדרטים, ויחסוך להם אלפי דולרים על תרופות.

החוקרים השוו את יעילות פרוטוקול Letrozole+FSH ב-47 נשים עם סרטן שד, וטיפול בפרוטוקול סטנדרטי ב-56 נשים עם סרטן שד (ביקורות).

למעלה מ-4 מכל 5 נשים השלימו את מחזורי IVF בתוך 8 שבועות מהניתוח לסרטן שד, ולכן לא עיכב משמעותית את התחלת הטיפול הכימותרפי, בו מתחילים לרוב 6-8 שבועות לאחר הניתוח.

רמות השיא של אסטרדיול היו נמוכות באופן משמעותי בעקבות טיפול Letrozole+FSH, בהשוואה לפרוטוקולי IVF סטנדרטים, ובקבוצה זו ירד שיעור השימוש בגונאדוטרופינים ב-44%, בהשוואה לביקורות.

למרות שיעורים נמוכים יותר של הבשלת ביצית לאחר Letrozole+FSH, מספר הביציות והעוברים, ושיעורי ההפריה היו דומים בשתי הקבוצות.

בזמן פירסום המחקר, 3 מטופלות ב-Letrozole+FSH השתמשו בעוברים הקפואים. נרשמה לידת-חי אחת (לאחר העברת 3 עוברים לאם פונדקאית), הריון ביוכימי אחד ואישה אחת שלא הרתה.

החוקרים עדיין אוספים נתונים ונרשמו 6-7 לידות חי בקרב מטופלות Letrozole, עם שיעורי הריון סביב 50%. הם מאמינים כי Letrozole יביא למהפיכה בביצוע IVF בכולם. הטיפול חוסך כסף ומוריד את החשיפה לאסטרוגנים, וקיימת עדות לכך שעשוי להעלות את שיעורי ההשרשה של עוברים, ולהעלות את שיעורי ההצלחה בנשים העוברות טיפולי IVF.

בעוד שעבודות מוקדמות מצאו כי טיפול Letrozole+FSH הינו בטוח בטווח הקצר, יש עוד לקבוע את הבטיחות בטווח הארוך בחולות סרטן שד, במחקרים גדולים יותר.

J Clin Endocrinol Metab 2006;91:3885-3890.


לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה