התפרצות זיהומי HCV לאחר מבחני פרפוזיה מיוקרדיאלית

חוקרים מ-CDC דיווחו על מקרים ראשונים של זיהומי HCV (Hepatitis C Virus), בעקבות מתן חומר רדיואקטיבי מזוהם במהלך מבחני פרפוזיה של שריר הלב.  ההתפרצות פגעה ב-16 חולים, והתרחבה במרילנד בשנת 2004.

קרדיולוגים המבצעים מבחנים אלו צריכים להיות מודעים לאפשרות לפיה ייתכן כי חולה שפיתח הפטיטיס ויראלית אקוטית,  רכש את הזיהום בדרך זו.

החוקרים היו מופתעים לגלות כי בית מרקחת מרכזי היה אחראי גם לניהול מוצרי הדם, והם קוראים להגביר את ההנחיות באשר להתנהלות עם מוצרי דם בבתי מרקחת.

בית המרקחת הגרעיני היה אחראי גם להכנת הדם המסומן בחומר רדיואקטיבי לסריקות תאי דם אדומים ולבנים, וההשערה היא כי דם מחולי Chronic HCV ו-HIV, היה המקור להדבקה, כנראה דרך מזרקים או בקבוקוני סיליין.

סה”כ, 16 נבדקים שעברו מבחני פרפוזיה מיוקרדריאלית בשלושה מרכזים נפרדים, נדבקו בזיהום ביום שלמחרת, לאחר שקיבלו זריקה של Tc99m, שמקורה בבקבוקון שהוכן בבית מרקחת יחיד. למרבה המזל, מנקודת המבט של מערכת הבריאות הציבורית, החולים שנדבקו בבדיקות פיתחו תסמינים, אך זה אינו המצב בכל המקרים. יש ליידע את רשויות הבריאות המקומיות אודות כל חולה שאובחן עם Viral Hepatitis.

אעפ”י שהמטופל, שהיה המקור לזיהום, היה נגוע גם ב-HIV, אף אחד מ-16 החולים לא רכש את הזיהום. החוקרים מסבירים כי נגיף HIV פחות יציב מ-HCV בטמפרטורת החדר, והחולה המקורי קיבל טיפול אנטי-רטרוויראלי, שהחליש את יכולת ההדבקה של נגיף HIV. למרות שקיימים דיווחים על Seroconversion מאוחר של HIV בקרב נשאי HCV, שנה אחת לאחר החשיפה, לא זוהו עדויות לזיהום HIV.

החוקרים מציינים כי הם אינם יודעים בדיוק כמה בתי מרקחת מרכזיים בארה”ב, מנהלים גם את מוצרי הדם, אך לדבריהם, אלו שעושים כן, צריכים להכיר את הסיכון לזיהום, ולנקוט אמצעי זהירות מתאימים בכדי למנוע מקרים דומים.

ממצאי הבדיקה הנוכחית, וכן דיווחים על התפרצויות אחרות, מדגישים את הצורך בהגברת תשומת הלב והעירנות לנושא.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה